SEROQUEL- 600 MG. hade ett tag. Och jag ljuger inte.

Mer
5 år 9 månader sedan #1075119 av Drummer
När jag hade de vanliga Seroquel tabletterna så fick jag hjärtklappning men är övergående efter en timma! Nu har jag Seroquel Depot och känner ingen hjärtklappning alls! Dock så har den för svag effekt på mina vanföreställningar men när jag tar den på kvällen så efter 2 timmar när den kickar in mår jag bra men den effekten minskar snabbt för mig!

Ska kanske byta till Leponex men den kan ju också ge hjärtklappning som biverkan enligt Admin! Det är värt att testa ändå för alla får inte hjärtklappning!
Mer
5 år 9 månader sedan #1075205 av Lelle
Har Seroquel Depot sämre effekt än vanliga Seroquel?

Är iaf glad med Seroquel original. >Har jätte bra effekt.
Mer
5 år 9 månader sedan #1075211 av Drummer
Seroquel Depot sitter i längre än de vanliga tabletterna! 600 mg har jag också på Seroquel och när dom börjar verkar efter ngr timmar så mår jag ganska bra! Det tråkiga är att den går ur kroppen snabbt för mig så när jag vaknar på morgonen så mår jag bättre än utan medicinen men känner inte den effekten jag får när medicinen slår in!
Mer
5 år 9 månader sedan - 5 år 9 månader sedan #1075258 av Lelle
Jag undrar vad som är vitsen med kortverkande neuroleptika??

Tar vanliga Seroquel, Men jag fördelar hela dagsdosen på flera tillfällen . pga kortverkande.

tar 200 mg kl 13.18
200 mg kl 18.18
och 200 mg på morgonen 7.15

men gillar Seroquel. när tog den 6-7.e juli första gången på 200 mg så var effekten så bra den bara kan bli.

bästa medicinen hittills. Jag blir inte hungrig av Seroquel heller.
Last edit: 5 år 9 månader sedan by Admin1.
Mer
5 år 9 månader sedan #1075451 av Admin1
Det finns fördelar med kortverkande och det är att biverkningar varar kortare tid. För Seroquel ger tabletterna biverkningar pga blodtryckssänkning och hjärtklappning då är Depottabletter en fördel för man slipper det då. men Seroquel har bland den svagaste antipsykotiska effekten tillsammans med Zeldox.
Mer
5 år 9 månader sedan - 5 år 9 månader sedan #1076443 av Lelle
Igår vid ett långt tillfälle var jag så gott som återställd.

Jag fick ta Seroquel vid flera tillfällen. 200 mg x3. fördelat dock över lång tid. har gjort det i 5 dagar nu.

7.18 på morgonen: 200 mg.
13.18 på dagen: 200 mg.
18.18 på kvällen: 200 mg.

Det tycks fungera. All neuroleptika är nog som så att de kan bita på någon, tror jag. den ene eller den andre. annars ingen mening alls. Det är också mödosamt att ta fram dessa läkemedel.
Last edit: 5 år 9 månader sedan by Lelle.