Haldol.

Mer
5 år 6 månader sedan #1100193 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Haldol.
Jag hade den som injektion. Var så rastlös då, var ute och bara gick. Kan ha varit en annan orsak.
Mer
5 år 6 månader sedan #1100196 av Geta
Svar från Geta i ämnet Haldol.
Jag jobbade som sjukvårdsbiträde, när jag tog Haldol. Blev väldigt rastlös på eftermiddagen men jag trivdes som sjukvårdsbiträde på en gynekologavdelning. Allt var så inrutat. Man visste vad man skulle göra.
Mer
5 år 6 månader sedan #1100199 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Haldol.

Richard skrev: Jag var tvungen att öka Haldolen igår till 4 mg, hade på känn att jag började bli paranoid. Nu har jag jätteont i ryggen... :(


Det måste väl finnas alternativ till Haldol?

Anchored in Christ ✟

Mer
5 år 6 månader sedan - 5 år 6 månader sedan #1100213 av Richard
Svar från Richard i ämnet Haldol.
Jag har provat;
-Abilify, Usch, vidrigt o funkar inte
-Zyprexa, Funkar inte, men man sväller upp som en valross
-Zeldox, Funkar inte
-Risperdal, Funkar, men blir så trött av så jag inte kan fungera o man sväller upp som en valross
-Seroquel, Funkar inte, men man sväller upp som en valross
-Nozinan, Funkar inte, blir medvetslös

Jag vill inte bli som en valross o kommer inte riskera det igen. Så frågan är vilket man vill offra...? Psyket eller ryggen?

Det finns ju grejer som jag inte testat, Latuda, Rxulti, Solian, Serdolcet, Clozapin o så de andra gamla Cisordinol, Fluanxol o allt vad det finns...

Kom på, jag fick ett tag en medicin som hette Esucos, den tyckte jag hjälpte ganska bra, inte lika bra som Haldol, men kanske en högre dos hade varit fint. Men den medicinen finns inte längre... :(
Last edit: 5 år 6 månader sedan by Richard.
Mer
5 år 6 månader sedan - 5 år 6 månader sedan #1100216 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Haldol.
Trilafon injektioner. ;) Tabletter är på licens.

Anchored in Christ ✟

Last edit: 5 år 6 månader sedan by Zoidar.
Mer
5 år 6 månader sedan #1100339 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Haldol.
Richard testa nya Reagila liknar Haldol i blockering, men har mindre stelhet. Den har effekt mot negativa symptom.