Orolig för att jag kanske inte lade fram alla korten på borden hos psykiatrin...

Mer
5 år 7 månader sedan #1095375 av Admin1
När man slutar med antipsykotika bör man helst trappa ner dosen under minst 2 veckor för annars kan man få utsättningssymptom och psykotiska symptom förvärras. Sedan kan för lite sömn öka paranoia. Här kan du mäta dina psykossymptom fråga P1-P7.
www.viska.se/2014-05-15-05-17-26/mata-ps...ska-nagativa-symptom
Mer
5 år 7 månader sedan #1096694 av Richard
Jag är också paranoid, men jag har käkat Haldol i ca 18 år. Har provat Zyprexa, Risperdal, Zeldox, Seroquel o Abilify, men Haldol är det enda som funkar... Många får otäcka biverkningar av den, men jag blir bara lite stel i ryggen av den.

Man ska vara ärlig mot sin doktor, så att man får korrekt behandling.

Jag kan dock bli paranoid fortfarande, då känner jag mig främst mer rädd, än att vara förföljd även om jag också tror att allt är övervakat (telefon, dator o sånt). Jag går inte gärna ut heller då.
Mer
5 år 7 månader sedan #1096912 av Admin1
Du kanske skulle testa Reagila, som snart går att skriva ut. Blockerar dopamin lika starkt som Haldol, men har viss dopaminstimulerande effekt, men bara en tredjedel av Abilify. Men man måste ha negativa symptom för att det skall få skrivas ut.
Mer
5 år 7 månader sedan #1097764 av mumble
En fråga om man tog blodprov när man var inlagd, vad tog dem det för? Kan det ha kollat efter blodsjukdomar?
Mer
5 år 7 månader sedan #1097768 av rymd
ja ta kontakt där det kändes bäst för dig, och ta din medicin, why not?
Mer
5 år 7 månader sedan #1097777 av Geta

mumble skrev: En fråga om man tog blodprov när man var inlagd, vad tog dem det för? Kan det ha kollat efter blodsjukdomar?


På så sätt upptäcktes min diabetes 2 år 2005.