Orolig för att jag kanske inte lade fram alla korten på borden hos psykiatrin...

Mer
5 år 6 månader sedan #1097797 av mumble
Hur fungerar journalen egentligen?
Om något står i journalen innebär det att man har/hade det?
Mer
5 år 6 månader sedan #1097798 av Geta
Har aldrig läst min journal, så jag vet inte vad som står där.
  • Lester
  • Besökare
  • Besökare
5 år 6 månader sedan - 5 år 6 månader sedan #1097914 av Lester
Journaler är sekretessbelagda! Andra kan inte läsa det utan din underskrift! Det är bra att du är medveten om din paranoia vilket gör det lättare!

Läkare kan man va ärlig till gärna överdriva för att få hjälp! Jag kommer ihåg mina vårdare sa till mej när jag skulle till sjukhuset att överdriva för att få hjälp och det fungerade! Annars får man ingen hjälp! Dessutom efter man har sagt det svåra känns det bättre inte lätt att bära såna här ämnen ensam, för du behöver stöd och hjälp och detta kan du inte få om du går runt ensam och bär på en massa saker det är inte hälsosamt för någon!

Sedan kan du även va lite hypokondriker tror jag! Men det viktigaste är att du ser till att få stöd och hjälp att må bra!

Man måste ta steget åt rätt håll för det ska bli bra igen!

Och zyprexa är extremt effektiv! Så försök med detta igen då detta tar bort din paranoia! Och viktigaste av allt glöm nu inte bort att överdriva för att få hjälp!
Last edit: 5 år 6 månader sedan by Lester.
Mer
5 år 6 månader sedan #1098045 av Admin1
mumble. Alla som blir inlagda tar man blodprov på. Det är för att upptäcka tecken på kroppslig sjukdom, som t.ex diabetes, fel på sköldkörteln, mm.
Mer
5 år 6 månader sedan - 5 år 6 månader sedan #1098201 av mumble
Känns jobbigt som hypokondriker för psykiska sjukdomar bland annat att jag hade vanföreställningar/förlorat kontakt med verklighetsuppfattningen enligt en överläkare. .
Sedan fundering på om det är värt att ta medicinen eller om den kan göra mer skada än nytta.
Last edit: 5 år 6 månader sedan by mumble.
Mer
5 år 6 månader sedan #1098209 av Geta
mumble,

Hur hamnade du i psykiatrin?