Atarax dagligen?

  • Lester
  • Besökare
  • Besökare
5 år 6 månader sedan #1095576 av Lester
Svar från Lester i ämnet Atarax dagligen?
Min upplevelse är när ångesten är mildare än akut så hjälper theralen! Och när jag är manisk och inte sovit och har en miserabel känsla av ångest hjälper atarax! Sedan har jag noterat att stöd och samtal med en psykolog hjälper mycket!

Jag har även starkare mediciner som jag kan få men jag undviker detta för det gör på slutet att man mår ännu sämre än vad det ska hjälpa egentligen så det stjälper mera!

Men av egen erfarenhet så kan jag rekommendera samtal och stöd av en psykolog!

Dessutom är setralin som är en antidepressiv har effekt på olika former av ångest och depression och trauma (relaterade) symtom! Det som är ovanligt med just setralin (fd zoloft) att den har få biverkningar eller lättsamma sådana och en bred effektivitet på flera olika psykiska symtom i ens dåliga mående!
Mer
5 år 6 månader sedan - 5 år 6 månader sedan #1095588 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Atarax dagligen?
Bara gå emot ångesten vad än ångesten hotar med även om resten av mänskligheten läggs i andra vågskålen existerar det bara i ert huvud. Man kan driva en människa långt samma för djur när de inte kan fly, då anfaller man det som utgör hotet som man tycker hotar en. ställ det på sin spets och vägra göra det som ångesten hotar med. Ni kommer att finna att allt ångesten hotar med finns enbart i ert huvud i verkligheten förmår den ingenting i verkligheten ångesten finns bara inom er. Jag säger kasta ut ångesten den finns bara inom er, men det första får ni ännu värre ångest, stå på er. när ni ser att ångesten Inte kan inte göra ett skvatt, den förmår ingenting i verkligheten för var gång efter går det bara lättare och lättare att gå emot och som jag inte ett spår av ångest men agerar med förnuft och iakttar normal säkerhet, för att man har inga superkrafter

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 5 år 6 månader sedan by Nissegossen.
Mer
5 år 6 månader sedan #1095634 av Melody
Svar från Melody i ämnet Atarax dagligen?
Ok. Jag har antideppressiva Brintellix och äter det plus Atarax dagligen. Först då får jag ngn slags ro.
  • Lester
  • Besökare
  • Besökare
5 år 6 månader sedan #1095670 av Lester
Svar från Lester i ämnet Atarax dagligen?
Du kanske borde lyssna på admin1 vill minnas att citalopram eller cipralex var effektiv vid närmare reflektion! Men jag har panikartade ångest attacker så därför var setralin bra!
Mer
5 år 6 månader sedan #1095673 av Melody
Svar från Melody i ämnet Atarax dagligen?
Kanske borde be om cipralex i ger
  • Lester
  • Besökare
  • Besökare
5 år 6 månader sedan #1095674 av Lester
Svar från Lester i ämnet Atarax dagligen?
Ja sedan effekten tar tid, men även samtal med nån som är bra på att lyssna och se dej är bra! Vi ska inte behöva kämpa ensamma!