Det är så svårt att få benso nuförtiden

Mer
17 år 8 månader sedan #47972 av Danne_
Hej,

Varför är min läkare (en gubbe på 60 år) så jävla negativ till benso? Jag har en fruktansvärd ångest, och jag frågade om jag fick imovane till natten men det blev ett "NEJ" direkt. Jag får massa skräpmediciner som nozinan, atarax, lergigan, theralen etc mot sömnbesvär/ångest...

Ska man behöva gå runt och må riktigt piss hela dagarna när det finns medicin som hjälper?

I tidningarna läser man ju om att massa läkare skriver ut för mkt benso, men jag tycker det är tvärtom.. många läkare är FÖR försiktiga..

Vad ska man säga/göra? Jag är ingen missbrukare, och har haft xanor etc förrut men det var flera år sen.. nu verkar det totalkört å få medicin som kan göra att man kan leva normalt..
Mer
17 år 8 månader sedan #47973 av Nissegossen
Har du några antideppressiva mediciner typ SSRI?

Du skulle kanske bli hjälpt av KBT också.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • Besökare
  • Besökare
17 år 8 månader sedan #47974 av
Jo jag har cipramil.. prövat KBT oxo.. vad har du för medicin??
Mer
17 år 8 månader sedan #47976 av Nissegossen
Jag har Trilafon injektioner, Akineton och Theralen vid behov för närvarande, har haft andra mediciner tidigare.

De jag står på nu, räcker fär mig!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
17 år 8 månader sedan #47977 av Saari
Jag får inte benso utskrivet. När jag var inlagd i våras fick jag en mycket låg dos av Sobril vid behov, men det var bara under fyra veckor eller så. Stilnoct och Imovane har jag fått utskrivet ibland när det varit riktigt illa med sömnen.

Själv så är jag nöjd med tröttheten som Lergigan ger mig. Tyvärr får jag besvärliga biverkningar av den så jag kan inte ta den. Det är synd. Alla icke-bensomediciner har mycket fler biverkningar och det är skitjobbigt eftersom det är bäst att hålla sig borta från benso så mycket man kan. Vad läkare är rädda för är ju missbruk och beroende, jag förstår att de inte skriver ut benso före något annat.

Hur gammal är du, Danne_? Jag är 19 och det bidrar också till att jag inte får benso utskrivet, jag tror att det är för att det är lättare att hamna i missbruk som ung. Min mormor har Sobril på recept som aldrig tar slut! Hon kan hämta hur mycket hon vill. Hon är över 70 år.
Mer
17 år 8 månader sedan #47978 av Interlude
det är svårt att få benso...tog mig två år innan jag fick benzo. Trots att jag hade stark äcklig ångest och var aggressiv, inte mot andra. utan jag slog på allt, slog sönder allt och skar mig sönder o samman. inte ens det tyckte dom jag skulle få benzo för. för det räcker med theralen atarax och lergigan.
men sen när jag hade blivit inlåst av en mn och nästan våldtagen så tyckte dom de va helt okej att skriva ut sobril och stesolid.

läkare saknar förståelse för andra människors lidande. dom är så säkra på sin sak hela tiden, dom har aldrig fel...hahahahaha