Det är så svårt att få benso nuförtiden

Mer
17 år 7 månader sedan #48947 av Mesmerize

Gäst skrev: Jo jag har cipramil.. prövat KBT oxo.. vad har du för medicin??


Shit jag fattar inte varför alla är så hurtiga, glada och KBT-positiva på det här forumet. Det ska väl ändå vara landets mest negativa och deprimerande sida. Självklart ska grabben ha ut sina Sobril, det fattar väl vem som helst. Själv har jag både Sobril och Imovane, dock väldigt små mängder (men lagom doser) som jag tar ungefär var 3e/4e gång jag känne ratt jag behöver det, och så länge man förklarar för läkaren att det är så det ligger till så brukar de skriva ut. Jag menar, dessutom fattar de ju själva att ifall man får ett recept på tex 25 tabletter en gång i halvåret eller något oftare så kan man ju inte vara missbrukare :) Och hade man nu vart missbrukare hade man ju ändå inte bett läkaren om det, då hade man ju gått till sin vanliga langare...
Mer
17 år 7 månader sedan #48951 av Danne_

Det ska väl ändå vara landets mest negativa och deprimerande sida.

varför i h-e skulle viska vara det? vi har väl lika mycket glädjeämnen som alla andra...ta dig en titt på helgon t ex o alla där inne som utmålar livet helt svart...ps. jag kan kasta ljus över ditt förra inlägg...anledningen till att du tvingas käka antidepp nu är...förmodligen för att du bryter ner seratoninet med droger...och när du väl har lyckats till fullo med det kan jag säga att det för mig tog 4 år att bygga upp det igen.så lycka till med det
Mer
17 år 7 månader sedan #48989 av Admin1
Jag tror att många är positiva till KBT (kognitiv beteendeterapi), eftersom nästan alla vet att behandlingen har bevisad effekt mot en rad av psykiska symptom och därför rekommenderas av många. Annan psykoterapi är mer tveksam faktiskt och saknar oftast bevisad effekt ännu.
Mer
17 år 7 månader sedan #48993 av Danne_
jag har stått på xanor i 6 år.jag är mycket glad över att jag nu står utan.det har varit ett helvete att sluta med skiten.jag hade oxå kraftig panikångest+ att jag hade psykos.när jag åt xanor kändes det som o gå i en dimma hela dagarna.jag känner mig mycket mer närvarande idag.allt som händer runt omkring en.min terapeut har tjatat på mig,att jag skulle sluta med benzo,men då tyckte jag bara att han va en idiot.men..idag förstår jag vad dom där medicinerna kan göra med en.men visst, jag kan förstå att en del kanske behöver dom.idag äter jag bara zyprexa+propavan+imovane och mår härligare.det finns ett annat alternativ till benzo som inte är beroendeframkallande.kram på er
  • Guest
  • Besökare
  • Besökare
17 år 7 månader sedan #49007 av Guest

Gäst skrev: jag har stått på xanor i 6 år.jag är mycket glad över att jag nu står utan.det har varit ett helvete att sluta med skiten.jag hade oxå kraftig panikångest+ att jag hade psykos.när jag åt xanor kändes det som o gå i en dimma hela dagarna.jag känner mig mycket mer närvarande idag.allt som händer runt omkring en.min terapeut har tjatat på mig,att jag skulle sluta med benzo,men då tyckte jag bara att han va en idiot.men..idag förstår jag vad dom där medicinerna kan göra med en.men visst, jag kan förstå att en del kanske behöver dom.idag äter jag bara zyprexa+propavan+imovane och mår härligare.det finns ett annat alternativ till benzo som inte är beroendeframkallande.kram på er


Hej!

Vilken dos Zyprexa tar du?
Mer
17 år 7 månader sedan #49014 av Danne_
jag hade tidigare 10mg,nu 7,5mg.