manisk på antidepressiva.?

Mer
4 år 11 månader sedan #1151276 av krokus
Svar från krokus i ämnet Manisk på antidepressiva?
Modesty,
Nej, inte enligt psykologen och förra psykiatern. Schizotyp är min stämpel i pannan. Jag har misstänkt schizoaffektiv sedan 2007. De håller inte med mig. Det var en privat psykiater i Uppsala som även han misstänkte schizoaffektiv.
Mer
4 år 11 månader sedan #1151278 av Modesty
Svar från Modesty i ämnet Manisk på antidepressiva?

krokus skrev: Modesty,
Nej, inte enligt psykologen och förra psykiatern. Schizotyp är min stämpel i pannan. Jag har misstänkt schizoaffektiv sedan 2007. De håller inte med mig. Det var en privat psykiater i Uppsala som även han misstänkte schizoaffektiv.


Det var en annorlunda diagnos, varför Tycker de att du ska ha den?
Mer
4 år 11 månader sedan #1151315 av krokus
Svar från krokus i ämnet Manisk på antidepressiva?
Modesty,
Psykologen och psykiatern verkar inte riktigt ha sett mig uppåt. Psykologen ansåg att en av mina uppåtperioder berodde på att jag var upp över öronen förälskad! I själva verket slarvade jag med Abilify just då.

Varför jag har schizotyp som diagnos? Jag har mycket röster, tankestörningar, telepati och sånt. Jag har haft vanföreställningar och paranoia också, men de är tydligen inte lika allvarliga som vid schizofreni. Mina svårigheter är mildare än vid schizofreni, säger de.
Mer
4 år 11 månader sedan #1151352 av Modesty
Svar från Modesty i ämnet Manisk på antidepressiva?
Krokus, okej, då kanske det är bättre. Brukar du berätta för personer runt omkring att du har en schizotyp diagnos. Jag har försökt berätta om min psykos vid något tillfälle lite här och där men det går sådär.
Mer
4 år 11 månader sedan - 4 år 11 månader sedan #1151421 av Nissegossen
Första gången jag blev inlagd, det var då jag blev satt på inläggning för att göra en diagnos utredning, blev jag tillsagd av en överläkare, följ med här. Vi kom till en förelässningssal

Vitrockar som satt och lyssnade jag blev tillsagd berätta om dig. Jag gillade det inte men satt där och fick berätta jag ville absolut inte detta, men visste inte mina rättigheter och
där satt jag och visste inte vad jag skulle säga ännu inte hade jag fyllt 24 år. Skitjobbigt och inget jag ville och hade ju noll erfarenhet.

Idag om det vore så att jag skulle berätta, då jag nu har en gedigen erfarenhet av min sjukdom och kunde gladeligen berätta. Jag tror att de, då hade lyssnat och fått en inblick i hur det är att vara psykotisk.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 4 år 11 månader sedan by Nissegossen.
Mer
4 år 11 månader sedan #1152088 av krokus
Svar från krokus i ämnet Manisk på antidepressiva?
Modesty,
Nej, berättar sällan om min diagnos. Vissa har konstiga fördomar.