manisk på antidepressiva.?

Mer
4 år 11 månader sedan #1150642 av sodergardfia
Prozac/fluoxetin gjorde mig hyper fastän jag var deprimerad i känslorna. Jag kunde inte sluta prata. Till och med mina föräldrar tyckte att jag var dryg. Jag VILLE INTE prata, men orden dök upp på löpande band.
Dessutom försvann all hunger och all förmåga att njuta av mat.
Jag var inte manisk, för jag KÄNDE mig inte uppåt, men det kan mycket väl ha varit en ”blandad fas”.
Jag har ingen diagnos på bipolär sjukdom , men jag har tydliga symtom på det och medicinerar med Lamictal mot det. Det funkar finfint!

Folk som inte är åt det bipolära hållet behöver nog inte oroa sig att bli maniska av antidepressiva.
Sen är det skillnad på medicin och medicin. Jag tar cipralex , och den ger inte alls såna biverkningar som fluoxetin/prozac gav.
Mer
4 år 11 månader sedan #1150703 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Manisk på antidepressiva?
Det är väl om man är bipolär eller schizoaffektiv, som man kanske kan bli manisk av antidepressiva, men det är ej 100 % bevisat.
Mer
4 år 11 månader sedan #1150759 av memphis
Svar från memphis i ämnet Manisk på antidepressiva?
Jag kan inte äta antidepressiva. Jag går i taket av dem.
Mer
4 år 11 månader sedan #1150760 av Miika
Svar från Miika i ämnet Manisk på antidepressiva?
För mig funkar en låg dos Sertralin, 50 mg/dag
Mer
4 år 11 månader sedan #1150791 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Manisk på antidepressiva?
Trots att jag har SSRI har jag dippat ett par gånger och haft en hypoman fas. Eftersom jag har epilepsi har jag även Lamictal och Absenor (Ergenyl ungefär) och dessa brukar även användas som stämningsstabiliserande. Så visst har jag skyddsnät men det hjälper alltså inte alltid ändå. Trist.
Mer
4 år 11 månader sedan #1150815 av Modesty
Svar från Modesty i ämnet Manisk på antidepressiva?
Är det inte lite gött att vara hypoman