Läkemedelskoncentrationsprov

  • ingrid64marie
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
4 år 11 månader sedan #1151520 av ingrid64marie
Svar från ingrid64marie i ämnet Koncentrationsprov
Tack för ett uppmuntrande svar Admin1, ger mig hopp att tro att koncentrationsprovet ligger kvar på över 100, som det gjorde i november.
Mer
4 år 11 månader sedan #1151540 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Koncentrationsprov
Jag brukar ta koncentrationsprover på mina ep-medicinerna. De brukar ligga bra, har aldrig hört att alkohol skulle påverka. När det handlar om Zyprexan tror jag inte några huttar spelar någon roll.
  • ingrid64marie
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
4 år 11 månader sedan #1155676 av ingrid64marie
Svar från ingrid64marie i ämnet Läkemedelskoncentrationsprov
Äntligen efter snart 1 1/2 år efter psykos kommer Xeplion sänkas till 75 mg rekommenderad dos från 100 mg, så förhoppningsvis om jag vaknar upp på rygg så slipper jag vakna upp dreglande, väldigt olustigt att vakna med dregel. Och helt riktigt som Admin sa hade ett par öl i veckan inte sänkt värdet på koncentrationsprovet, tvärtom hade det ökat till 126, men tänker ändå att om jag ska ta en öl eller ett glas vin göra det en fredag eller lördag, neuroleptika och alkohol vandrar inte precis hand i hand med varandra så i stället för att bli en behaglig upplevelse blir det en negativ, tröttheten dagen efter är förödande. Jag är glad för sänkningen mitt mål är att ligga på 50 mg, tror det blir bra för mig men ligger ett par år framåt skulle jag kunna tänka mig.Tänkte jag skulle följa upp med rapport på hur det föll ut.
Mer
4 år 11 månader sedan - 4 år 11 månader sedan #1155709 av Klanggedin
Grattis
Last edit: 4 år 11 månader sedan by Klanggedin.
Mer
4 år 10 månader sedan #1158703 av Richard
Min läkare kollade min halt av haloperidol (Haldol), inte för att han var intresserad av det, vet inte varför...?
Men när jag frågade vad Haldolen låg på så sa han:
-Jaså, kollade vi den också? Den låg på 5 (nmol/l antar jag), värdet var i.a.f. 5 nånting. Den skulle ligga mellan 3 o 50.
Mer
4 år 10 månader sedan #1158712 av Skellington
Om det ligger inom referensvärdet så är det inte så mycket att kommentera :)