Läkemedelskoncentrationsprov

Mer
4 år 11 månader sedan #1151077 av Geta
Svar från Geta i ämnet Koncentrationsprov
Trodde först att du menade ett psykologtest.
Mer
4 år 11 månader sedan #1151081 av Klanggedin
Svar från Klanggedin i ämnet Koncentrationsprov
Jag med sån fattade jag och sen svarade inte jag.

p.s. jag tycker läkaren ska uppskatta att man dricker öl och inte sänka en.
Mer
4 år 11 månader sedan - 4 år 11 månader sedan #1151112 av Nissegossen

ingrid64marie skrev: Koncentrationsprov brukar man ta när man får den i injektionsform, nivån i blodet visar hur det ligger i kroppen, en hutt på morgonen kan nog sätta fart på blodomloppet, men när man har schizofreni har jag även fått höra kan man bli paranoid av frikostigt användande, plus att sömnen börjar gå på tomgång.


Jag har skrivit om det. Jag ansåg att jag fått för mycket medicin ssk ville inte sänka. Jag sade jag har biverkningar det skall jag inte ha. Hon tog en läkartid varpå jag sade till honom jag har biverkningar det skall inte jag ha på den här medicinen han (St.läkare) Sa vi tar ett blodprov där vi ser vi halten av medicinen i blodserum, gången efter sade ssk det trodde jag inte. Jag fick en lägre dos och idag knappast biverkningar på medicinen jag har, det var därför jag sade, på den här medicinen skall jag inte ha biverkningar vilket jag inte heller har.

När något är fel vad gäller medicin måste man påtala det.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 4 år 11 månader sedan by Admin1.
  • ingrid64marie
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
4 år 11 månader sedan #1151114 av ingrid64marie
Svar från ingrid64marie i ämnet Koncentrationsprov
Tycker inte själv heller att det skadar att koppla av med ett glas eller två till kvällen, men kommer att avstå framöver med tanke på att jag vill gå ner på rekommenderad dos 75 mg Xeplion i stället för som nu 100 mg och vill inte att provet ligger på under 100 för då är det ett nej, villkoret är att det ligger kvar på 100 och över.
Mer
4 år 11 månader sedan #1151115 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Koncentrationsprov
Det står i Bibeln giv åt den bedrövade allenast litet vin att dricka. ung som läraren som fått ledigt för att gifta sig, men tagit fler dagar än han hade lov till.

Ärendet kom upp på kommunens bord och de pratade om vad straff han skulle ha. prästen sade det står i Bibeln, den som älskat mycket varde mycket förlåten, jag tycker vi går på Bibelns linje. så blev det.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
4 år 11 månader sedan - 4 år 11 månader sedan #1151486 av Admin1
Om alkoholen skall påverka analysen måste nog alkoholen tas precis innan provtagningen.
Last edit: 4 år 11 månader sedan by Admin1.