Abilify

Mer
4 år 7 månader sedan - 4 år 7 månader sedan #1182046 av Lelle
Svar från Lelle i ämnet Abilify
det var något på mig eller flera faktorer som gjorde att folk ändå inte tyckte jag var en tjock. jag vet helt ärligt faktiskt inte vad det berodde på.

Jag själv tyckte jag var tjock - men jag fick höra annorlunda.
Last edit: 4 år 7 månader sedan by Admin1.
Mer
4 år 7 månader sedan #1182049 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Abilify
Det satte sig kanske inte på magen?

Har en bekant som väger 130kg. Han ser mest stor ut.

Anchored in Christ ✟

Mer
4 år 7 månader sedan - 4 år 7 månader sedan #1182203 av Lelle
Svar från Lelle i ämnet Abilify
inte kul att abilify drogs upp nu i september - men det är ju en medicin också som annan neuroleptika ändå. På senaste tiden är det 6 olika personer som sagt att de gått upp i vikt av Abilify på viska, antingen berodde det på ökad hunger eller att de bara ökade i vikt hela tiden. Admin1 vill inte tro att Abilify kan ge ökad hunger och skyller det på tvångsmässighet och säger att de fått tvångmässigt ätande. Dock kan personerna själv veta om det är pga hunger eller tvångsmässighet, och de har sagt hunger. Jag tror på dem och jag vet själv. Men Admin1 fortsätter blunda... Även har några gått upp i vikt trots att de inte äter mera. Löjligt namn på medicin förresten.

no offence dock admin. Men du har sagt att de fått tvångsmässighet. Jag tror inte det.

På ask a patient är det många människor som lämnar omdömen om medicin. Det handlar om hundratals lämnade recensioner på mediciner från människor. Abilify har 737 lämnade omdömen och flera talar om de gått upp vikt och nästan inga är ungdomar, de är i åldern 30-55 år.
www.askapatient.com/viewrating.asp?drug=21436&name=ABILIFY

zoidar skrev: Det satte sig kanske inte på magen?

Har en bekant som väger 130kg. Han ser mest stor ut.

har sett sånt också.

zoidar skrev: Du kanske lade på dig fettet jämnt över kroppen så du bara såg stor ut?

kunde inte ge direkt svar, för jag var inte 100 säker. men nu är jag det - efter tittat på foton på mig från den tiden, och där man ser hela mig och jo, det ser ut som att fettet lade sig jämnt över kroppen.

Men mycket lade sig på ansiktet från vad jag minns och det syns på flera bilder. detta var dock ganska länge sen. När jag senast var på den viktnivån var hela jag smalare. blev uppblåst på Abilify - men allt det återställde sig till det vanliga senare.
Last edit: 4 år 7 månader sedan by Admin1.
Mer
4 år 7 månader sedan #1182628 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Abilify
Här finns en lista över viktökning av läkemedel på 3 mån:
Abilify 0,6 kg
Zyprexa 2,4 kg

janusinfo.se/nyheter/nyheter/2015/lakeme...5d73a7e2057b9ac.html
Mer
4 år 7 månader sedan #1182641 av 1Dave
Svar från 1Dave i ämnet Abilify
Nöjd med Abilify så här långt iaf.

/Dave
Mer
4 år 7 månader sedan #1182645 av Lelle
Svar från Lelle i ämnet Abilify

Admin1 skrev: Här finns en lista över viktökning av läkemedel på 3 mån:
Abilify 0,6 kg
Zyprexa 2,4 kg

janusinfo.se/nyheter/nyheter/2015/lakeme...5d73a7e2057b9ac.html


Det är ju klart mera på båda..