Vad som hände/hänt.

Mer
4 år 7 månader sedan - 4 år 7 månader sedan #1186047 av Lelle
Svar från Lelle i ämnet Vad som hände/hänt.
jag tror inte på dom aktiverande. Men Brexpiprazol ska inte vara aktiverande.?

när jag gick på Quetiapin (vanliga) såg jag inte mat som att det verkligen vore mat. Såg det mer som att det var saker.
Last edit: 4 år 7 månader sedan by Admin1.
Mer
4 år 7 månader sedan #1186079 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Vad som hände/hänt.
Vet ej hur brexpiprazol klassas, men den ger mindre sömnlöshet och akatisi än Abilify. Abilify klassas som både aktiverande och tröttande.
Mer
4 år 7 månader sedan #1186091 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Vad som hände/hänt.

hkboj skrev: det kan varit att vanliga quetiapin är bland dem som är rätt för mig. Hade inga röster någon gång över hela den perioden som jag tog den! Men jag kunde inte fortsätta må så pyton, det hade nog inte blivit bra sen. Det hade fått komplikationer.

På Olanzapin kan det höras lite röster, ibland, men det funkar ändå. Och jag mår bra.

Men Quetiapinet var starkare. Hade inga röster.

För att det ska funka bättre på Olanzapin är sömnen jätte viktig för mig. Sömn är A och O, verkligen, för att det ska bli bra. Det är ju viktigt ändå men jag sov mindre när jag hade Quetiapin, men det funkade iallafall. Hade inga psykosymtom. Men Quetiapinet är från och med nu den sista utvägen! Det hoppas jag det kan gå att hitta något annat jag kan ha! som sagt, Quetiapin är den sista utvägen!

hade Fluanxol depåinjektioner förut. När jag hade ÖPT! Fick ÖPT efter min senaste vistelse på sjukhuset. Men ÖPT pågick inte så långt.

jag vet hur det är om jag har psykos. När det är psykos så finns det i min känsla hela tiden känseln att något från övre känner med mig och hela tiden kommunicerar med mig! Når fram till mig, och det är någon. Och att det kommer ständigt flera vanföreställningar och har teorier och tror hela tiden om folk på något som inte är sant. Nytt hela tiden. Och det känns som det kommer alltid från något Övre.

Men det hade jag aldrig på vanliga quetiapin.

när jag har psykos känns det som att man hela tiden lever tillsammans med det övre. Och de går aldrig bort - och det är hur man känner, inte det man tänker.


Kung David (Tänk David och Goliat) samma person han sade är jag långt ute i öknen är du där när jag är långt ute vid öarna är du där. (sagt om han däruppe).

Du är sannerligen inte ensam men som jag i en annan tråd, livsfarlig ledning ty den som inte vill väl är också där! inte alla kan skilja på andarna, att kunna det är en Guds gåva, jag kan det knappt hjälpligt, allt som sägs inom dig kommer inte från Gud. Lita inte på vad du hör.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum