Paranoid

Mer
4 år 6 månader sedan #1192418 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Paranoid

memphis skrev: Hm. Ja så kan det väl vara. När allt är i synk, undrar jag vad som menas. Men Gud ska ju vara god och det är inte gott att leka med någons sans.


Om det nu är under Gud gör, måste hänsyn tas både för framtiden samt tillbaka i historien så att det inte inkräktar både bakåt och framåt i tiden

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
4 år 6 månader sedan - 4 år 6 månader sedan #1192485 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Paranoid
memphis.

Det är en vanföreställning, som är mycket vanlig med tankeinsättning och tankeutdragning. Det gäller att tvivla på det så minskar det. Fråga dig själv vilka bevis du har för att den är sann. Du har inte glömt att ta antipsykotikan? Ganska vanligt att man glömmer ibland.
Last edit: 4 år 6 månader sedan by Admin1.
Mer
4 år 6 månader sedan #1192507 av memphis
Svar från memphis i ämnet Paranoid
Nej Admin jag har tagit min medicin. Har bara ansökt om dosminskning, det har inte skett ännu . Tack för svar!
Mer
4 år 6 månader sedan #1192528 av Richard
Svar från Richard i ämnet Paranoid
Jag blir också paranoid o tror att jag är övervakad, om jag inte tar min Haldol.

Men webbkameran är alltid övertejpad...
  • PsychoWard
  • Besökare
  • Besökare
4 år 6 månader sedan - 4 år 6 månader sedan #1192556 av PsychoWard
Svar från PsychoWard i ämnet Paranoid
jag vet att jag är övervakad. Gud ser allt.

sen är det ju så att vi genom de elektriska prylarna även enkelt kan bli övervakade av våra fiender. som ett tips jag fick i början på 2000-talet, "bete er som om allt ni gör på datorn/internet som om det vore allmän kunskap så slipper ni bli besvikna" typ, och det har jag funnit stor frid i tror jag, inte minst eftersom det rimmar 100% med vad Jesus Kristus sade: "det finns inget dolt som inte kommer uppenbaras". Mark 4:22

btw, VPN och sånt är falsk trygghet (säger inte att de saknar vettig funktion dock).
Last edit: 4 år 6 månader sedan by PsychoWard.
Mer
4 år 6 månader sedan #1192595 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet Paranoid
Vanföreställningar. Haft mycket sånt. Man hittar förklaringsmodeller som verkar logiska för hur man ser det just då. Som Memphis utomjordingar. När man är frisk kan man skratta åt det. Eller må illa över vilka spratt hjärnan utsätter en för. Djupt orättvist. Att man inte får uppleva verkligheten på ett riktigt sätt utan tvingas dras med sån skit. Som genomsyrar hela ens begreppsvärld.