Skriva ut ett antibiotikum

Mer
4 år 5 månader sedan #1200627 av memphis
Svar från memphis i ämnet Skriva ut ett antibiotikum
Ja men har man njurbäckeninflammation är nog antibiotika ett måste ändå.
Mer
4 år 5 månader sedan #1200642 av Maxjohan1983
Jag åkte dit till vårdcentralen lokalt och snackade med en läkare och en underläkare. De skulle känna på pungen och jag klagade att jag hade ont i höger-pung. Sedan att jag har trängningar då jag kissar. Men jag fick inte ett skit-utskrivet! Jag sa till slut att jag tyckte hon hade glapp i hjärnan som sa emot mig om allt.

Och sedan sa jag att jag hade läst på dag som natt om detta. Hon skulle då höra med sin överläkare och kontakta mig senare i dag. Jag var där en timme och trettio minuter. Nu är jag helt slut och inte fick jag någon antibiotika utskriven... Då säger hon som alla läkare som varit med i spelet för länge. Det brukar gå bort av sig själv. Klagar även på att jag inte kan få utlösningen sedan dag ett och att jag haft det värre förut men då tog jag Selexid och blev bra på två dagar!

“Give me six hours to chop down a tree and I will spend the first four sharpening the ax.”
- Abraham Lincoln
Mer
4 år 5 månader sedan #1200648 av Maxjohan1983

memphis skrev: Ja men har man njurbäckeninflammation är nog antibiotika ett måste ändå.

Det är så jävla töntigt det där med resistens för har en det jag har måste du ha antibitika. I Ryssland och Thailand kan jag köpa antibiotika direkt i butiker. I Svergie ska jag armbågas med doktorerna i veckor, kanske år!!!

“Give me six hours to chop down a tree and I will spend the first four sharpening the ax.”
- Abraham Lincoln
Mer
4 år 5 månader sedan #1200662 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Skriva ut ett antibiotikum
Apoteket Hjärtat säljer teststickor för urinvägsinfektion. 5 stickor kostar 40 kr.
Mer
4 år 5 månader sedan - 4 år 5 månader sedan #1200674 av Maxjohan1983
Bra, det ska jag pröva i morgon! På gammal urin som mitt första prov för två veckor sedan, denna gång fick jag ju dricka vatten på vårdcentralen och sedan tar urinprov. Det hittade ingenting men jag har ju ont i pungen sa jag och att det nu var prostata och det gått till pungen och dessutom ingen utlösningen under två veckor. Jag sa att jag ville pissa bort gifterna med Selexid: Men doktorn ville inte tro det! :/

Hittade detta nyss:
www.1177.se/Vasterbotten/sjukdomar--besv...estikelinflammation/

"Prov för att utesluta andra sjukdomar
Du får oftast lämna prov som ger svar på om du har gonorré, klamydia eller urinvägsinfektion. Det är sjukdomar som kan leda till testikelinflammation."

Helt otroligt inte fick utskrivet något antibiotika! Det står ju tydligt "uringvägsinfektion".

“Give me six hours to chop down a tree and I will spend the first four sharpening the ax.”
- Abraham Lincoln
Last edit: 4 år 5 månader sedan by Maxjohan1983.
Mer
4 år 5 månader sedan #1200684 av krokus
Svar från krokus i ämnet Skriva ut ett antibiotikum
Jag förstår att du är upprörd! Det är skitstörande när vården inte lyssnar. Det har alltså blivit värre trots antibiotika i 14 dagar? :tänk