konstig vridning i tungan

  • ingrid64marie
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
4 år 4 månader sedan #1211872 av ingrid64marie
Svar från ingrid64marie i ämnet konstig vridning i tungan
Tar samma som du Pg 75 var 4/vecka, men hade velat pröva och sänka till 50, tungvridning har kommit i samband när jag varit på väg att somna och då släpper man en del av vakenheten varför det är så när huvudet böjs ner och det framkallar en tungvridning vet jag inte, man blir lite vaksam , tycker även jag att xeplion är bra men blir osäker på om det är bra att fortsätta, ska ta upp det med sköterskan som ger injektionen och beroende på vad hon säger avgöra om jag tar den eller inte kanske ska be att få bokat en läkartid.
Mer
4 år 4 månader sedan #1211905 av krokus
Svar från krokus i ämnet konstig vridning i tungan
Ingrid64marie,
Usch, vad obehagligt det låter. Jag skulle försökt att få byta medicin!
Mer
4 år 4 månader sedan #1211936 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet konstig vridning i tungan
Det går att se om det kan vara tardiv dyskinesi genom att sträcka ut tungan framför en spegel och se om den rör sig.
Sedan öppna munnen och se om tungan sticker ut utanför tänderna.
Låter inte som tardiv dyskinesi:
www.viska.se/sjalvhjalp-2/sjalvhjalpsrad...frivilliga-roerelser
Här finns en video om hur tardiv dyskinesi ser ut:
www.viska.se/sjaelvtesterna/kan-jag-ha-tardiv-dyskinesi
  • ingrid64marie
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
4 år 4 månader sedan #1211972 av ingrid64marie
Svar från ingrid64marie i ämnet konstig vridning i tungan
Behöver ingen video, har sett det i verkligheten, och man ska vara uppmärksam för du vet inte vad som kan skada dig på sikt. Läkare är ibland glada åt att dosera högre dos än vad kroppen är i behov av och den medicin som lagras vad gör den på sikt med din hjärna.
Mer
4 år 4 månader sedan #1211975 av Clean
Svar från Clean i ämnet konstig vridning i tungan
Otäckt usch! Kontakta mottagningen imorrn få en tid akut så fort som möjligt med din läkare!
Mer
4 år 4 månader sedan #1211997 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet konstig vridning i tungan
Det är väldigt liten risk att få tardiv dyskinesi med nya antipsykotika som Xeplion. Det är bara två här på 16 år som har fått tardiv dyskinesi, men fler har trott att de haft det men neurolog har inte kunnat påvisa det. Clozapine brukar ges vid tardiv dyskinesi, eftersom det är sällsynt att den kan ge tardiv dyskinesi.