GABA?

  • PsychoWard
  • Besökare
  • Besökare
4 år 3 månader sedan - 4 år 3 månader sedan #1218532 av PsychoWard
Svar från PsychoWard i ämnet GABA?
hade nog också försökt bromsa på tablett-användandet.

men fann en intressant grejj, visserligen ett år skillnad kan man säga, men tillräckligt nära för att sparas som notering.

mellan 1883 och 1959 så är det 76 år.

300



följande är en mycket känd påvesyn som ska ha varit given år 1884:
The guttural voice, the voice of Satan in his pride, boasted to Our Lord:

"I can destroy your Church."

The gentle voice of Our Lord:"You can? Then go ahead and do so."

Satan:"To do so, I need more time and more power."

Our Lord:"How much time? How much power?

Satan:"75 to 100 years, and a greater power over those who will give themselves over to my service."

Our Lord:"You have the time, you will have the power. Do with them what you will."



dessutom så märkte jag



och då kan jag nämna att Herren Jesus Kristus är citerad att ha berättat om pyramidernas form efter sånt vi har i skallen typ och även namnet på pyramiderna ska ha varit typ "ge mig visdom" (från antik arabiska eller något) och det var nog något om kopplingar mellan pyramiderna med. och det ska vara i texter från 1800-talet. och btw så är Jesus citerad att ha pratat om robotar där med - dock inte i nån videos som jag sett men iaf i texterna som de kommer från jakob-lorber.cc , och enligt wikipedia, senast jag kollade , så var ordet robot först använt på 1900-talet. så det finns något att bita i för de flesta, tror jag.
Last edit: 4 år 3 månader sedan by PsychoWard.
Mer
4 år 3 månader sedan #1218723 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet GABA?
GABA verkar ha svårt att passera blod-hjärnbarriären. Troligast ingen effekt.

In general, GABA does not cross the blood–brain barrier,[45] although certain areas of the brain that have no effective blood–brain barrier, such as the periventricular nucleus, can be reached by drugs such as systemically injected GABA.[51] At least one study suggests that orally administered GABA increases the amount of human growth hormone (HGH)

en.wikipedia.org/wiki/Gamma-Aminobutyric_acid
Mer
4 år 3 månader sedan - 4 år 3 månader sedan #1218741 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet GABA?
Gaba på Skånska är gapa

Samt aga, på Skånska åka och min far sade till mig jag var inte gammal kom hit så gav han mig stryk, men endast den gången och i vuxen ålder frågade jag honom varför slog far mig den gången? Han sade det står i bibeln att den man älskar agar man.

Då föll bitarna samman. Detta för att vi åkte i den bil han sålde 1954 en då redan gammal Dodge. Innan det åkte vi i bilen och han frågade mig vart vill du åka, han körde återigen frågade han vart vill du åka? till slut sade jag vi åker hem. Det var på kvällen och vi hade då kommit till Askersund och jag var trött, vi tog där in på ett hotell eller liknande sov över natten sedan tillbaka hem.

Han följde Bibeln, där rent bokstavligen

Tja i Bibeln står bär inte trädet frukt, skall man piska den gamla stammen. Det vill jag inte göra med gamla, det blir tokigt om man gör det på gamla människor :grandpa

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 4 år 3 månader sedan by Admin1.
  • PsychoWard
  • Besökare
  • Besökare
4 år 3 månader sedan #1218899 av PsychoWard
Svar från PsychoWard i ämnet GABA?
i vilken bibelvers är det, NG?