Abilify, erfarenheter?

Mer
4 år 1 månad sedan #1236719 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Abilify, erfarenheter?
Inte säkert att akineton hjälper, men kan göra det. Jag skulle inte tveka att ta akineton

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
4 år 1 månad sedan #1236809 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Abilify, erfarenheter?
25 % får rastlöshet av Abilify, men den kan minska med tiden. Rxulti kommer snart och liknar Abilify, men med mindre rastlöshet.
  • ingrid64marie
  • Besökare
  • Besökare
4 år 1 månad sedan #1236821 av ingrid64marie
Svar från ingrid64marie i ämnet Abilify, erfarenheter?
hjälper abilyfy maintena även mot positiva symtom, jag tänker på xeplion som jag tar den tar bort positiva symtom helt, ger ingen trötthet men är inte direkt aktiverande utan mer neutral.
Mer
4 år 1 månad sedan #1237072 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Abilify, erfarenheter?
Ja, Abilify har effekt på positiva symptom, men det beror också på hur mycket symptom man har, dosen och hur bra effekt man får. En del förlorar läkemedelseffekten efter en tid.
  • ingrid64marie
  • Besökare
  • Besökare
4 år 1 månad sedan #1237124 av ingrid64marie
Svar från ingrid64marie i ämnet Abilify, erfarenheter?
Läste på fass att abilify maintena inte riktigt går ihop med venlafaxin, kan ge mer biverkningar och då blir den inget bra alternativ för mig, fortsätter med Xeplion.
Mer
4 år 1 månad sedan #1237706 av Pysen_87
Svar från Pysen_87 i ämnet Abilify, erfarenheter?
Aldrig mer denna medicin....hade en gång en läkare som bara skrev ut mediciner och satte in full dos på engång, från Zyprexa-Abilify-Trilafon.. ingen nedtrappning utan pang på med nästa medicin!

slutade tvärt med allt eftersom att jag blev läkemedelsförgiftad!