Risperdal vs Zyprexa

Mer
4 år 1 dag sedan #1251996 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Risperdal vs Zyprexa
Idag har nog Risperdal till stor del ersatt Zyprexa pga mindre biverkningar.
Mer
4 år 1 dag sedan #1252050 av krokus
Svar från krokus i ämnet Risperdal vs Zyprexa
Om jag absolut måste välja mellan dem... Risperdal får det bli. Jag mådde rätt bra på Risperdal, men hade konstiga biverkningar, antagligen var det prolaktinet som spökade.
Mer
3 år 11 månader sedan #1252514 av IngeF
Svar från IngeF i ämnet Risperdal vs Zyprexa
Mange av de gamle, typiske preparatene er faktisk også veldig bra, riktignok i mindre doser enn det som gav dem et dårlig rykte i utgangspunktet. Nozinan er avregistrert i Norge, det er er stort problem for min del.
  • ingrid64marie
  • Besökare
  • Besökare
3 år 11 månader sedan #1252516 av ingrid64marie
Svar från ingrid64marie i ämnet Risperdal vs Zyprexa
Xeplion som jag får kommer från risperdal, härstammar från den gruppen , fick den i början av en bra läkare men gav den aldrig någon chans,och sen blev det Zyprexa och då börja det gå utför,
Mer
3 år 11 månader sedan #1252544 av zoegas
Svar från zoegas i ämnet Risperdal vs Zyprexa
Där är mer fart i Zyprexa, det verkar mot ångest och aggressivitet. Som mest hade jag 6 mg Risperdal. Bauta dos, men behöver bara 15 mg Zyprexa,

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Mer
3 år 11 månader sedan #1252589 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Risperdal vs Zyprexa

IngeF skrev: Mange av de gamle, typiske preparatene er faktisk også veldig bra, riktignok i mindre doser enn det som gav dem et dårlig rykte i utgangspunktet. Nozinan er avregistrert i Norge, det er er stort problem for min del.

I Sverige kan man ofta få avregistrerade läkemedel på licens, men läkaren måste ansöka om att få skriva ut den. Man kan maila läkemedelsmyndigheten i Norge och fråga om Nozinan finns på licens.