komplett medicinhistorik!

Mer
3 år 9 månader sedan - 3 år 9 månader sedan #1267029 av Lelle
mars 2013: Abilify 5 mg

tar Abillify hela 2013 och in i 2014..

Har ett återfall i september 2014.

den 2 oktober får jag Cisordinol snabbinjektion med katastrofalt resultat, får akut dystoni...

skrivs ut från avdelningen 9 oktober 2014 men var inte frisk, hade psykos när de skrev ut mig och tillbringade oktober och november hemma i psykos. i december får jag Abilify i högre dos och blir frisk. i Januari 2015 beslutar läkaren att öka dosen till 15 mg. Blir uppsvälld, vågen visade aldrig mer än 88 kg, men hade ändå en kropp som i normala fall förekommer på 100 pannor.

2014 tar slut, hela 2015 tas Abilify. Även hela halva 2016. men i juni 2016 går jag över till Zeldox, men fick ovanligt svag dos.... gick in i pyskos. Har dock medicinerat senare med Zeldox på 60 mg 2 gånger dagligen och det funkade.

men i augusti 2016 går jag in i en psykos och stod på zeldox 20 mg 2 gånger dagligen. Får komma till psykklinik 14 september 2016 och börjar käka Haldol. Men efter 2 veckor tappar den effekten. Vi bestämmer oss för Abilify 15 mg i oktober och jag lämnar avdelningen.

i januari 2017 äter jag fortfarande Abilify.... men 17 januari lägger jag mig in på psykklinik frivilligt för att börja testa Zyprexa. Zyprexa var nästan för bra för att vara sant, gick inte upp ett gram i vikt. fick inte viktökning och den fungerade strålande bra, kunde till och med upphöra att äta och den verkade bra ändå.

Äter Zyprexa hela 2017 och in i 2018. i maj 2018 stressar jag rejält grovt på ett restaurangarbete och Zyprexa ger tillslut vika - och jag går in i en rejäl psykos. och jag slutade alltså inte med medicinen, men fick psykos ändå. Försöker häva med Zyprexa men då när jag var som sjukast blev jag knockad till sömn av antipsykotikan.

Går psykotisk hela sommaren. blir inlagd 19 augusti, kommer ut från avdelningen när jag käkat Zeldox 60 mg morgon och 60 mg kväll (120 mg/dygn). Den gjorde mig frisk. Men hade också fått haldol depot den 13 september 2018 som satt i kroppen. Överläkaren hade ändå annan vision än Zeldox och det är depotinjektion. hon verkställer ÖPT och jag har fluanxol depot injektion 1 gånger under 4 månader. i februari 2019 bestämmer vi oss för Zyprexa. Men efter haft återfall på Zyprexa tidigare, som jag berättat - så var den mycket sämre efter det. så vi lade till seroquel depot 400 mg.

i augusti, börjar jag med vanliga seroquel, den som inte är depot, men jag går in i en väldigt allvarlig depressionssjukdom i slutet av augusti, jag blev så pass försämrad att jag började få psykossymtom pga depressionsjukdomen!

lägger in mig på avdelning, psyk klinik den 27 september 2019, och där lägger vi till Nozinan 75 mg, och tar samtidigt zyprexa 30 mg och seroquel depot 600 mg.

men nozinan medför hungerkänslor och detta koncept håller inte ett dugg lång tid. Det blir Seroquel den vanliga, bara, den från 19 oktober. sedan är det zyprexa och seroquel som jag pendlar lite mellan under återstående tiden av året. pga depressionen som inte gick att häva, fick jag demensliknande tillstånd en viss tid, senare.

nytt årtionde kommer, och 5 januari 2020 lägger jag mig in på psykklinik, och börjar med CLOZAPINE. zyprexa har jag haft långt uppehåll ifrån. och nu har jag haft Clozapine i över 1 halvår.

jag insjuknade i psykossjukdom januari 2013.
faktum är att jag år 2013, 2014, 2015 och 2016 endast hade Abilify. Det var i 2016 som jag började testa andra mediciner, /men de har ändå inte varit jätte många.
Last edit: 3 år 9 månader sedan by Lelle.
Mer
3 år 9 månader sedan #1267031 av krokus
Svar från krokus i ämnet komplett medicinhistorik!
Admin1,
Borde inte Okinon få en medalj snart? Han har varit medlem i fyra år.
Mer
3 år 9 månader sedan #1267050 av Miika
Svar från Miika i ämnet komplett medicinhistorik!
Jag får aldrig medalj då jag avslutat kontot så många gånger :P
Mer
3 år 9 månader sedan #1267053 av Geta
Svar från Geta i ämnet komplett medicinhistorik!
Mer
3 år 9 månader sedan #1267083 av Richard
Svar från Richard i ämnet komplett medicinhistorik!
Du har provat många mediciner, det är nödvändigtvis inte roligt, men själv tycker jag det är intressant o är hela tiden nyfiken på nya...

2001: -Jag sa till doktorn att jag ville ha; -Seroxat (Paroxetin), Haldol o Nitrazepam. Fick; -Seroxat, Risperdal (Risperidon) o Theralen.
Inget funkade, möjligen Theralenet. Gick upp 10 kg, från 75 kg till 85 kg. Min chef (hade ett riktigt arbete då) frågade varför jag gått upp i vikt. Jag sa att det berodde på lite mediciner, o sen kom det fram att det var psykmediciner. De erbjöd mig då privat KBT-terapi, vilket jag gick i.

2002: -Fick Venlafaxin och Haldol. Började missbruka bensodiazepiner o opioider samtidigt. Blev inlagd för avgiftning.
Det funkade något (o ja, givetvis benzon också, men jag överdrev dosering).

2003: -Fick Xanor, Zyprexa, Venlafaxin o Mirtazapin.
Ja, ångesten försvann tack vare Xanor, men mådde i övrigt skit.

2004: -Fick Iktorivil, Zeldox o Aurorix.
Fortfarande suicidtankar, men utan ångest.

2005: -Abilify o Fluoxetin.
Var bara skit, bytte tillbaka till Venlafaxin.

2006: -Seroquel (Quetiapin) o Nozinan (inte samtidigt)
Gick upp ytterligare 15 kg till 100 kg. Men det var ganska värdelöst.

2012: -Haldol, Venlafaxin, Iktorivil
Börjar stabilisera sig, suicidtankarna försvinner.

2016: -Testade Abilify igen
Mådde oerhört dåligt!

2018: -Haldol, Venlafaxin, Iktorivil, Lyrica, Theralen o Imovane.
Helt ok!
Mer
3 år 9 månader sedan #1267085 av Lelle
Svar från Lelle i ämnet komplett medicinhistorik!
bra sammanfattning och intressant att läsa. kanske flera kan komma med sin berättelse, historik?