Injektioner ?

Mer
3 år 8 månader sedan #1272273 av Rrusheflower
Svar från Rrusheflower i ämnet Injektioner ?
Trilafon injektion får jag. Nu har min psykolog slutat och dom har ännu inte anställt nån ny. Känns bara tråkigt att inte veta vad som kommer hända dom närmaste månaderna.
Mer
3 år 8 månader sedan - 3 år 8 månader sedan #1272275 av Lejonhjärta
Svar från Lejonhjärta i ämnet Injektioner ?
Boendestöd kan väl aldrig få ge sådant...? :tänk
Last edit: 3 år 8 månader sedan by Lejonhjärta.
Mer
3 år 8 månader sedan #1272277 av Pysen_87
Svar från Pysen_87 i ämnet Injektioner ?
Stämmer det att injektionerna är "snällare än tabletterna"?
Har just nu en diskussion med ena brorsan om det...
(han tar inte några anti psykos piller, men kunnig med mediciner i övrigt)
Mer
3 år 8 månader sedan #1272281 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Injektioner ?
Tar Trilafoninjektioner på egen begäran har blivit tillfrågad om övergång till piller. Läste någonstans om en Kanadensisk undersökning som prövade piller mot injektioner det visades att de med injektioner mer sällan låg på avd samt över sikt mådde bättre med injektioner, priset för injektioner åts upp av dyrare vård på sjukhus. Samt att ssk ser en var 14de dag som det är för de flesta gamla mediciner, samt ett fungerande koncept ändrar man inte,. Eftersom ssk ser en var 14 dag ser denne direkt om man mår dåligt och kan fånga upp en direkt. Har inte varit inlagd på så länge att jag glömt hur det är på sjukhus.

Kan bara sägas att en injektion intramuskulärt i häcken håller mig utanför sjukhus

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
3 år 8 månader sedan #1272309 av memphis
Svar från memphis i ämnet Injektioner ?
Jag har hört någonstans att injektioner ger mindre negativ påverkanpå lever och njurar, än vad tabletter gör. Låter ju rätt så troligt eftersom medlet aldrig hamnar i matsmältningskanalerna.
Mer
3 år 8 månader sedan #1272323 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Injektioner ?
Du har rätt, ingen leverpåverkan. det sipprar ut genom blodet och påverkar hjärnan

Så helt rätt tänkt

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum