Injektioner ?

Mer
3 år 9 månader sedan #1272309 av memphis
Svar från memphis i ämnet Injektioner ?
Jag har hört någonstans att injektioner ger mindre negativ påverkanpå lever och njurar, än vad tabletter gör. Låter ju rätt så troligt eftersom medlet aldrig hamnar i matsmältningskanalerna.
Mer
3 år 9 månader sedan #1272323 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Injektioner ?
Du har rätt, ingen leverpåverkan. det sipprar ut genom blodet och påverkar hjärnan

Så helt rätt tänkt

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
3 år 8 månader sedan #1272348 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Injektioner ?
Jag får Nebido testosteroninjektion. Förr fanns kapslar, tyvärr skrivs inte de ut längre :(

Anchored in Christ ✟

Mer
3 år 8 månader sedan #1272360 av wasp
Svar från wasp i ämnet Injektioner ?

Lejonhjärta skrev: Boendestöd kan väl aldrig få ge sådant...? :tänk


Nej! Leg sjuksköterska, eller läkare!
Mer
3 år 8 månader sedan - 3 år 8 månader sedan #1272362 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Injektioner ?

Zoidar skrev: Jag får Nebido testosteroninjektion. Förr fanns kapslar, tyvärr skrivs inte de ut längre :(


Gel, att smeta in på ryggen?

Hade varit min melodi om jag inte legat så högt som jag gör på ett prov. Från noll till 33 hade jag fått om det hade vart från 11 och nedåt, har 25 så inget till mig. Vill inte ta det olagligt vilket räknas som doping samt fängelse tror jag på skalan samt gör mig helt impotent.

Medicin kallar de det och ges på fängelser där de då blir kemiskt kastrerade och får komma ut tidigare om de tar det. I så fall lagligt hade jag begärt det på studs, men ligger för högt på det

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 3 år 8 månader sedan by Nissegossen.
Mer
3 år 8 månader sedan #1272382 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Injektioner ?
Tabletter tas upp via tarmen och passerar först levern, där läkemedlet kan brytas ner. Vid injektion hamnar läkemedlet direkt i blodet utan att först ha passerat levern. Så doserna för injektioner är ofta lägre än tablettbehandling.