Trilafon!

Mer
3 år 6 månader sedan #1293181 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Trialfon!

wasp skrev: Blev lite muskelstel och tungan lydde inte till att börja med. Sluddrande tal, men fick Akineton det hjälpte. Hade 8+8+8mg = 24mg var dag. Sov mycket, blev trött! Numera finns inte Trilafontabletter d v s avregistrerat! Peratsin tror jag finns på licens. Samma aktiva substans - Perfenasin.


Tabletter är inte modellen, injektioner i alla lägen, rätt inställd dos, oslagbart, jag har 0,6 ml 108mg/ml

Ett finskt företag tillverkar Peratsin tabletter de bör man ha hemma att ta vid behov. Ett tips be att själv få avgöra om man får lägga till någon tablett när man mår sämre då man under 14 dagars perioden kan må sämre om dosen är för låg och man kan känna sig, som i början på en blivande psykos, men också sänka dosen om man känner biverkningar jag och ssk kan på egen hand höja sänka dosen själva eller höja utan att begära hos läkare.

De har lärt sig betan då en ssk tidigare först tog läkartid sedan att läkaren skrev remiss till blodprov för mätning av halten medicin i blodserum det visade vad jag sade, att jag har för hög dos, jag har biverkningar, det skall inte jag ha på den här medicinen. Jag hade i samråd med tidigare läkare och tidigare ssk fått löftet om att få höja/sänka dosen i samråd med ssk, ny personal, framgick att de nya visste ingenting, jag visade var skåpet skulle stå.

När ssk kom nästa gång sade hon, det trodde jag inte, hon har nu gått i pension. Läkaren är inte heller kvar, men mottagningen har lärt sig, de vet om vad som gäller.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum