Vilket läkemedel är mest effektivt? Cipralex eller Cipramil?

Mer
3 år 6 månader sedan - 3 år 6 månader sedan #1294185 av Moonlight2
Jag har kämpat med paranoia i många år. Kan 75 mg av seroquel vara för lite för mig? Haft 50 mg i flera år men tar nu 75 mg till natten. Här är en lista på vad jag lider av.
Social fobi /undviker folk
Paranoia
Dåligt självförtroende
Extremt ambivalent, svårt att ta beslut
Ångest
Deprimerad

Zoidar skrev: Sertralin, funkade för mig mot socialfobi, är det samma som zoloft?

Jo det borde vara samma. Sertralin funkar ej mot min sociala fobi.
Last edit: 3 år 6 månader sedan by Admin1.
Mer
3 år 6 månader sedan #1294189 av memphis
Hade en manisk psykos och vart hemskickad med bara zoloft. Det spädde bara på det hela kan jag säga! Var tillbaka akut nån vecka senare och slutade sen med zoloft.
Mer
3 år 6 månader sedan #1294353 av Admin1
Cipralex är lik Cipramil till 50 %, men vid socialfobi rekommenderas Cipralex. Vid depression rekommenderas Venlafaxin eller Cymbalta vid dålig effekt.
Mer
3 år 6 månader sedan #1294429 av Cosmos
Har ingen erfarenhet av Cipralex men Cipramil har jag haft. Är inte de samma sak? Jag har nu Seroxat och det har varit fantastiskt mot ångest och social fobi. Men precis som med alla SSRI tappar de i effekt efter några år. Vet inte om jag ska byta till Cymbalta. Är det SSRI eller likt Efexor som jag inte tål?
Mer
3 år 6 månader sedan #1294643 av Admin1
Cipramil innehåller de två isomererna av molekylen, medan Cipralex innehåller bara en. Så Cipramil liknar Cipralex till 50 %, sedan 50 % snarlik.
Mer
3 år 6 månader sedan #1294646 av Geta
Det där förstår nog bara Okinon.