Tips på riktigt stark Neuroleptika!

Mer
3 år 5 månader sedan #1296017 av Lelle
får ta mig en rejäl tankeställare - så att det lär bli bra..
Mer
3 år 5 månader sedan #1296020 av Lelle
När kommer Brexpiprazol?
Mer
3 år 5 månader sedan #1296194 av Admin1
Den borde komma när som helst, men priset verkar inte färdigförhandlat. Bara att bestämma priset tar ett år.
Mer
3 år 5 månader sedan #1298533 av Richard
Osäker på hur man mäter neuroleptikas "styrka". Starkast för mig är Nozinan, där jag bara faller ihop. Clozapin får jag psykos av men Haldol som många tycker är stark passar mig utmärkt, har inga psykoser, är inte "rädd" o har knappt några biverkningar.
Mer
3 år 5 månader sedan #1298536 av Cosmos
Clozapine är Admins verkliga favorit. Den sägs vara mest potent vid psykos och positiva symptom. Men det finns alltför många som inte är nöjda med den utan föredrar en annan medicin som har bättre effekt.

Den mottagning jag tillhör är experter på Clozapine och förordar den vid nästan alla typer av schizofreni. Själv har jag Olanzapin vilket brukar klassas som näst bäst. Men jag har ingen schizofrenidiagnos utan räknas som schizoaffektiv vilket också behandlas med samma mediciner beroende av hur grava symptomen är.

Själv tycker jag att jag har en benägenhet för ett psykosgenombrott eftersom jag har haft det en gång i tiden. Men man kan aldrig vara säker. Så numera tror jag att jag kanske inte behöver någon antipsykotika. Mår bra.
Mer
3 år 5 månader sedan #1298656 av Admin1
Lincenspreparatet Solian är lite 10 % starkare i effekt än Zyprexa och har knappt viktökning. Den antipsykotiska effekten mäts oftast med PANSS-testet som ger poäng efter svaren. Ju fler poäng desto värre psykossymptom:
www.viska.se/sjaelvtesterna/mata-psykotiska-nagativa-symptom