Tips på riktigt stark Neuroleptika!

Mer
3 år 5 månader sedan - 3 år 6 månader sedan #1294998 av Lelle

krokus skrev: Vilka mediciner har du redan provat?

i början bytte jag aldrig, trots att jag fick viktuppgång och annat: Abilify i 3 år.

Från år 2016 kom en underlättnad då jag fick byta och prova andra mediciner, och det blev bra, hittade preparat som inte ger viktökning... så slapp övervikt.

det blev dock flera psykoser ändå, en gång för att jag blev insatt med en medicin på för låg dos. En annan gång för att jag stressade för mycket under en tuff månad på restaurang, det var i maj 2018 när det var rekord fint väder, det blev för mycket för oss personal.

så man kan få psykos, trots medicin.
Last edit: 3 år 6 månader sedan by Admin1.
Mer
3 år 5 månader sedan #1295003 av memphis
ja, jag har också fått psykos trots medicin. Det hände 2016.
Mer
3 år 5 månader sedan #1295024 av Amandara
Jag har haft. Zyprexa, risperdal, abilify, trilafon och haldol. Den som funkar för mig är haldol. Ingen människa på jorden ser exakt lika ut som en annan människa på jorden. Så är det lite med biokemin oxå. Vi är lite olika alla. Olika mediciner kickar olika för olika personer. För mig funkar haldol perfekt för någon annan något annat.
Mer
3 år 5 månader sedan #1295025 av Geta
Risperdal fungerar perfekt för mig.
Mer
3 år 5 månader sedan #1295028 av Fantasio
Jag måste ha Clozapine, inget annat biter på mig. Den där Zypadheran tycker jag är en onödig medicin.
Mer
3 år 5 månader sedan #1295069 av krokus
Okinon,
Ok. Men förutom Abilify och Clozapine, vilka har du haft? Det är inte lätt att minnas vilka mediciner som alla Viskare har testat.