Kassera medicin

  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
3 år 4 månader sedan #1303729 av Fantasio
Jag har fullt med apodospåsar på köksbordet och i ett skåp i köket. Ett par, tre stycken orörda rullar. Jag har som listigt uträknad strategi att ej lämna in dem på det apotek jag går till, utan till ett apotek tillhörande en annan kedja. Skulle psykiatrin bli varse vidden av mitt medicinslarv ringde de väl polisen.

Är det någon apoteksanställd som går igenom ens överblivna påsar och lyfter luren och ringer psykiatrin/polisen? Det jag ej tar är en Lergigan, en Stesolid och två Nozinan. De ligger i samma påse.

Ska jag ta med mig hela högen mediciner och dumpa dem i en papperskorg på stan, eller ska jag fortsätta lämna in dem på apoteket? Vad gör du med överbliven medicin?
Mer
3 år 4 månader sedan #1303731 av Geta
Svar från Geta i ämnet Kassera medicin
Har lämnat medicin i påse på apoteket. Men det är sällan som jag får överbliven medicin.
Mer
3 år 4 månader sedan #1303733 av Klanggedin
Svar från Klanggedin i ämnet Kassera medicin
Min tolkning är att så länge du inte tummar på antipsykotikan så är det lugnt men medicinerna ska tas efter ordination..

Om du lämnar in medicinerna som karta så tror jag inte dom kan spåra dom till dig :P...
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
3 år 4 månader sedan - 3 år 4 månader sedan #1303734 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Kassera medicin
Känner du att du är insatt på rätt medicin och dos, Geta?

Tack för svar, Klanggedin.
Last edit: 3 år 4 månader sedan by Fantasio.
Mer
3 år 4 månader sedan #1303737 av Geta
Svar från Geta i ämnet Kassera medicin
Ja, min medicin funkar bra. Har inte ändrat de senaste 20 åren.
Mer
3 år 4 månader sedan #1303739 av Klanggedin
Svar från Klanggedin i ämnet Kassera medicin
Tänk om det vore så lätt att bara ta medicinerna.. Leder dom inte till något så spelar det ingen roll ju.. Medicinen ska fungera så att man ska få fungera så pass bra att man kan ha en dräglig tillvaro.. Får man benso tycker jag man har gått över den gränsen och något annat borde sättas till, t.ex. en social tillvaro..

Jag har haft tur som haft ett ställe som hette K2. Där träffades många med psykisk ohälsa och umgicks.. Fanns personal och för att stötta och möjliggöra denna tillvaro.. Perfekt för psykisk ohälsa. Tyvärr blev det lång kö och ingen cirkulation.. Alla var nöjda med att bara sitta och ingen rehabiliterades så som var tänkt..