Kostade Hibernal de sjuka något? Jag menar de satt ju på mental-institutioner!

Mer
3 år 3 månader sedan #1310439 av wasp
Jag fick läkemedelskort på Trilafon 1982, däremot inte på annan medicin. Livsnödvändiga midiciner gick på läkemedelskort som var vita blanketter, recept var gula blanketter. Medicinen var så billig på den tiden att 55:- var allt, även om man hade 3, 4 recept, bara de hade samma förskrivningsdatum..
Mer
3 år 3 månader sedan #1310524 av Admin1
Det stämmer att förr var antipsykotika gratis vid schizofreni, men senare blev nya antipsykotika inte kostnadsfria. Det var nog på 90-talet som man fick börja betala för dem igen. Idag är bara insulinet gratis.
Mer
3 år 3 månader sedan #1310548 av Geta
Det dröjde länge innan jag fick diagnosen schizofreni. Det var nog därför som jag inte fick antipsykotika gratis.
Mer
3 år 3 månader sedan #1310553 av Cosmos
Numera finns inte ens mediciner mot epilepsi utan kostnad vilket var fallet tidigare. Ep-mediciner hör till de dyrare.Det var i slutet av 80-talet som ridån gick ner för de flesta "gratis-mediciner".
Mer
3 år 3 månader sedan #1310625 av Admin1
Men på 90-talet kom en räddningsplanka. Antipsykotika kunde bli gratis om man saknade sjukdomsinsikt och inte ville betala för sin medicin. Det är några här som fått antipsykotika gratis på det sättet.
Mer
3 år 3 månader sedan #1310665 av krokus
Ibland har jag fått Abilify / aripiprazole gratis. Det är någon förvaltning som betalar, vet inte så mycket mer än så. Läkarens ordination! Synd att den möjligheten inte fanns när Abilify var snordyrt! :)