Fick kraftiga abstinenssymptom - av Theralen!?

Mer
3 år 1 månad sedan #1326034 av memphis
Jag upptäckte att jag var beroende när jag spenderade en helg i mammas hus, och glömde medicinen hemma. Jag förstod inte varför jag mådde så dåligt. Blev sängliggande. Gick över så fort jag fick i mig medicinen.
Mer
3 år 1 månad sedan #1326046 av Amandara
Alla psykiatriska mediciner kan ge utsättningssymtom. Är vad jag tror. De är inne och mekkar med kemin i hjärnan. Vi svarar nog olika på det. Jag får utsättningssymtom på antidepp som jag föreställer mig är som alkoholabstinens. Fast jag aldrig har haft det, alkoholabstinens, fast jag druckit mycket alkohol i åratal. Tror det är individuellt hur man reagerar på utsättning av olika substanser. Heroin mekkar med hjärnan. Psykiatriska mediciner mekkar med hjärnan. Om jag inte var rädd för att hjärnan skulle bli fullkomligt utbränd skulle jag ta amfetamin. Men det gör jag inte. Min hjärna skulle inte palla det. Annars är det nog "min" drog.
Mer
3 år 1 månad sedan - 3 år 1 månad sedan #1326048 av Nissegossen
Jag har blivit allergisk mot Theralen och den verksamma substansen Alimemazin Blev det efter att ha prövat Alimemazin då Theralen tabletter var restnoterade sedan när Theralen återkommit på marknaden i den vevan blev jag allergisk inte bara mot Theralen utan också det verksamma ämnet Alimemazin luftvägarna svullnade upp vilket slog sig på sömnen då svårt att andas genom näsan, täppt i bihålorna

Vill också nämna att på Quetiapine ger jag memphis rätt jag sover på Quetiapine till natten har börjat ta mer för att få sömnen och får ingen sömn på en lägre styrka som jag fick tidigare samt att jag gått upp kraftigt i vikt på den. Jag är helt beroende av Quetiapine för att få sömnen, sömnen håller mig frisk.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 3 år 1 månad sedan by Admin1.
Mer
3 år 1 månad sedan #1326082 av MsTibbs
Jag har både Theralen och Nozinan aldrig problem.
Mer
3 år 1 månad sedan #1326102 av krokus
Förra veckan missade jag morgonmedicinerna en dag. Mådde fysiskt dåligt, trodde att jag höll på att bli sjuk. (Jag blev såklart lite orolig över att det skulle vara Coronaviruset covid-19.)

Men vid 14-tiden upptäckte jag att morgonmedicinerna ej var tagna och tog dem därför då, ca 6h försent. Mådde bättre en stund senare. 

Bland mina morgonmediciner finns bland annat Sertralin (som är antidepressiv SSRI). 
Mer
3 år 1 månad sedan - 3 år 1 månad sedan #1326125 av IngeF

memphis skrev: Varför ska man göra det Klangen? De skriver ju helst att läkemedlet inte är vanebildande. Sen beror det ju på hur många år man ätit läkemedlet. De kanske inte har nån koll på vad som händer vid väldigt långvarigt bruk.

Dette med avhenghet eller beroende er litt ambivalent som begrep. Om man behøver en medisin for å fungere, da er man jo beroende av den. Om den har misbrukerpotensial eller gir absistens ved seponering, er en litt annen sak. Nozinan skal for eksempel være vanedannende eller ha misbruksfare. Ettersom jeg ikke mer kan sove uten Nozinan så er jeg jo egentlig avhengig av den
Last edit: 3 år 1 månad sedan by Admin1.