Haldol

Mer
3 år 1 månad sedan - 3 år 1 månad sedan #1331246 av björk
Svar från björk i ämnet Haldol
admin, nåra av det bästa ting här i livet vart när nån sån över-snygg jevul.
Tjej man har bar överkropp. Men när dom fingrar med sugproppar
på bar överkropp. Den känslan È Gudomlig.. !!

Jag har fått sådant ett 8 tal g.g.r... Också hen som vart så peppig när jag förlorade mej själv
var på mej med sådant stoff 
Last edit: 3 år 1 månad sedan by Admin1.
Mer
3 år 1 månad sedan #1331265 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Haldol
Nu börjar tråden handla om Akineton, så jag spinner vidare på det. Min kompis blir jättedålig när han inga Akineton har. Är det bara psykiskt, eller kan man bli fysiskt beroende av dem?
Mer
3 år 1 månad sedan #1331293 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Haldol
Min dåvarande läkare frågade mig kan man bli aggressiv utan Akineton? Ja, sade jag man är som en gående krutdurk man kan explodera rätt upp och ned och smockan hänger i luften. Ingen fara med mig då jag vet om det. Han sade jag satte ut Akinetonet för en kvinna, hon skällde ut mig. Men det stämmer på en sekund kan det skifta från att man är vid gott mod, men är det något som provocerar en så skiftar det och det är stor risk att man blir våldsam .

Det är utsättningssymptom och egentligen är det bara en risk om man inte själv vet om hur och vad som är orsaken . Man blir avslappnad han kan vara stel det är en biverkan utav äldre antipsykotika och även en del nya Abilify Te x

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
3 år 1 månad sedan #1331374 av koi
Svar från koi i ämnet Haldol
Idag har varit lugnt.


Fick ECT i januari. Vill inte ha det igen.
Mer
3 år 1 månad sedan #1331409 av IM
Svar från IM i ämnet Haldol
Jag förstår, koi. Har sett hur påverkad man är efter en ECT behandling. Skönt att det varit lugnt idag, hoppas att det håller i sig och blir till ett bestående lugn. Håller tummarna för dig.
Mer
3 år 1 månad sedan #1331430 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Haldol
Idag finns ett alternativ till ECT vid depression och är en nässpray Spravato, som innehåller ett narkosmedel, som ger snabb effekt mot depression. Men Spravato måste ges av sjuksköterska. Man får inte ta sprayen själv.