seroquel, någon med erfarenhet av den?

Mer
17 år 5 månader sedan #54687 av aspie
Svar från aspie i ämnet AVATAR
Tack att Du bytte. Inte kommer jag ihåg att ha sett Din nya avatar hos någon annan, den är jättebra.

- aspie
  • Besökare
  • Besökare
17 år 5 månader sedan #54693 av
Ja känner man sig som en sköldpadda är det ju inte sjöhäst man vill va. :) :) :)


/ Martin
Mer
17 år 5 månader sedan #54720 av Admin1
Seroquel ger mycket mindre viktuppgång än Zyprexa. Den ger också mindre extrapyramidala biverkningar (rörelsestörningar) än andra preparat, men de biverkningar som är vanligast är trötthet, yrsel och muntorrhet. I Sverige är Seroquel inte så stort preparat ännu, men det är större utomlands, där det har funnits mycket längre.
Mer
17 år 5 månader sedan #54723 av Jonna7
Jag hoppas att jag inte blir tröttare på dagen då men på kvällen går det ju bra. Man blir ju trött även av zyprexan så jag tror inte att det ska vara sån stor skillnad. Tack Admin för ditt svar!! :D
Mer
17 år 5 månader sedan #54783 av armyknife
Jag har haft medicinen i några veckor nu och den fungerar ganska bra. Visserligen gjorde jag inte samma medicinbyte som du (från Risperdal och Zeldox till mindre Risperdal, Zeldox och Seroquel), men jag känner mig iallafall inte lika trött längre. Angående viktändring har jag dessvärre ingen uppfattning (än).