Svåra biverkningar

Mer
19 år 6 månader sedan #5047 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Svåra biverkningar
Sådana där dystonier brukar snabbt kunna behandlas med ett läkemedel, som heter Akineton. De kan dock iofs ge en del biverkningar också som dimsyn och muntorrhet, men dystonin brukar avta. De borde kunna mer om läkemedelsbiverkningar på behandlingshem tycker jag. Allvarligare biverkningar bör kunna igenkännas och behandlas direkt. Ett rimligt krav faktiskt.
Mer
19 år 6 månader sedan #5083 av tryskey
Svar från tryskey i ämnet Svåra biverkningar
jo, jag fick Akineton, men det var mot min tremor, det var inte "medvetet ditsatt" för det där med ögonen. Det utreddes långt senare.
Fast jag kan ha blandat ihop datumen lite, har dålig koll på den tiden.
Vet bara att jag fick byta medicin pga det där med ögonen.
Mer
19 år 6 månader sedan #5230 av vimsan
Svar från vimsan i ämnet Kloropramin??
Usch!!!
mot de hemska biverkningarna Tryskey berättade ärr ju inte mitt något men första ggn j fick depp med fck jag en som j glömt namnet på tyvärr men som räknas "till de gamla med" eller vad läkaren sa...
iaf..Kloropramin heter "ämnet" kanske-
jag är oxå väld skeptisk till medicin j tycker inte om mixtrande m hjärnan eg..men j tänkte att jag måste göra ngt då man aldrig sov osv..
j
joo med då ..sova fick man verkligen...sedan när jag vaknade
hade j den grymmaste yrsel j någonsin varit med om j kunde inte ta mig ur s'ängen..o ÅNGEST...
d var hemskt o måså kass..
har inte haft ngn vidare tutr m ngt piller med Fontex är man zombieaktig men d är juh bättre .? .? ?..jajahrm
Mer
19 år 6 månader sedan #5241 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Svåra biverkningar
Det var nog Klomipramin eller som det också heter Anafranil du fick. Det är ett gammalt antidepressivum men med effekt på serotonin också. Det har använts rätt mycket mot tvångstillstånd. Det kan ge ökad ångest och yrsel, som biverkan som du noterade.
  • Solblomma
  • Besökare
  • Besökare
19 år 6 månader sedan #5258 av Solblomma
Svar från Solblomma i ämnet Svåra biverkningar
det händer också konstiga saker med mina ögon ibland. Dom pekar också uppåt ibland. Det är hemskt. För min del handlar det nog inte om biverkningar. Det blir så när jag får mina dissascosiativa symtom. Jag upplever det som att min energi flyger ur kroppen. det är alltid en väldigt läskig upplevelse och jag får helknäppa tankar då...jag är inte längre närvarande.
Mer
19 år 6 månader sedan #5259 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Svåra biverkningar
Solblomma,

Har du berättat för din läkare om att ögonen ibland pekar uppåt? Du kan ju fråga om det kan vara en dystonibiverkan. Den risken är nog idag mycket lägre i och med att många idag får den nya typen av antipsykotika, som har lägre risk för denna typ av biverkan.