Svåra biverkningar

Mer
19 år 6 månader sedan #5266 av erco
Svar från erco i ämnet Svåra biverkningar
När jag tog haldol fick jag massa biverkningar som spratt i benen och fall sjänsla jag tyckte att hus och sånt falt över mig. Jag sa det till läkaren och han sa att i visa fall kunde man få sådana symtomer. nu tar jag truxal 500 mg dagligen och 32 mg trilafon och har inga biverkningar+ en massa annat.
ps.
kom och tänka på när jag fick injektioner med trilafan trampade jag luft och det är ju en biverkning men det gick bort när jag fick tab.
ds.
Mer
19 år 6 månader sedan #5271 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Svåra biverkningar
Har du prövat några nya antipsykotika erco? Risperdal, Zyprexa, Zeldox eller Seroquel?

Det är inte så vanligt idag att man kombinerar två antipsykotika, som Truxal och Trilafon, men det var ganska vanligt förr. Jag har också prövat Trilafon i doser 16 mg/dag till 2 mg/dag. Jag tyckte de lägre doserna var ungefär lika bra som de högre för mig, men gav mindre avskärmning. Normaldosen för Trilafon anses idag ligga på 4-8 mg/dag.
Mer
19 år 6 månader sedan #5275 av erco
Svar från erco i ämnet Svåra biverkningar
Ja jag har provat en massa exRisperdal, Zyprexa, Zeldox, malorol, hibernal, leponex, haldol. men jag har inte provat Seroquel. Jav var inne på psyk för ett tag sedan och skulle prova abilify men jag tålde den inte heller. här kommer min med lista.
xanor 2 mg x 4
trilafon 16mgx2
truxal 150-100-100-150
akinetonx3
nozinan100mgx1
flunipam 2mg till natten (det samma som rohypnol)
En fråga vet ni om det är någon av dessa med som är retande på hjärtat?
Mer
19 år 6 månader sedan #5282 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet Svåra biverkningar
Låter kanske lite mycket... tar du både Nozinan och sömntabletter till natten? Hur mår du nu... fungerar det bra?... När hade du sist ett läkarsamtal där du fick prata om dina mediciner? Man kan ju behöva lite mer när man mår akut dåligt... och sen lite mindre när man mår bättre...
Mer
19 år 6 månader sedan #5297 av erco
Svar från erco i ämnet Svåra biverkningar

Isa-Alise skrev: Låter kanske lite mycket... tar du både Nozinan och sömntabletter till natten? Hur mår du nu... fungerar det bra?... När hade du sist ett läkarsamtal där du fick prata om dina mediciner? Man kan ju behöva lite mer när man mår akut dåligt... och sen lite mindre när man mår bättre...

Hej Jo tack jag mår rätt så bra nu men jag hör röster stadigt men dom e inte hotande och det är ett +. Du undrade om jag hadde pratat om mina mediciner det har vi vi har provat att minskat men då blir rösterna för mycket och styr mig det är därför jag vill till baka till sverige för där finns mycket mer hjälp att få än här i norge. När jag bodde i jkpg i 91 gick jag förbi en tv affär var dag och dom hadde en kamra i fönstret såm stog på så man såg sig själv i en tv. Deta jorde mig paranoid så en dag köpte jag mig en slägga och tänkte att nu ska dom få se. Så nästa dag gick jag förbi där och såg mig i tv och då var det en röst som sa förstör allt. sakt och jort jag gick in i afären och slog sönder allt. Det slutade med att allt var sönder och det komm polis och vakter. men ingen kom till skada. Men jag hamnade till slut på lspv sedan på lrv när den kom. Det kosstade mig några år. men sant ska vara sant jag var i behov av vård. hmm deta var kansje inte någon biverkning då. Ni får hjärna flytta deta inslag.
Mer
19 år 6 månader sedan #5313 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Svåra biverkningar
Starkast effekt av alla antipsykotika har Leponex, men pga biverkningarna så används det enbart när andra antipsykotika ger dålig eller ingen effekt.

Vad beträffar effekt på hjärtat, så har Mallorol den största risken och därför försvinner den vid årsskiftet från den svenska marknaden. Leponex har en liten risk för allvarliga hjärtbiverkningar, men jag tror den är värst för hjärtat bland preparaten.

Akineton kan ge hjärtklappning och yrsel ibland, som försvinner när man slutar ta preparatet.

Känner du några besvär från hjärtat?