medecin

Mer
17 år 2 månader sedan #67031 av emil
medecin skapades av emil
Finns det någon bra medecin mot stark ångest?
Mer
17 år 2 månader sedan #67034 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet medecin
Om du har stark ångest nu ikväll, så skulle jag rekommendera att du sökte dig till psykakuten och gick till läkare för att få medicin utskrivet typ antidepp (SSRI), eller i en påse med dig hem! Eller också att de lade in dig för att se vad de kan göra där åt din ångest! Det är ingen bra idé att köpa ute på stan eller be en kompis ta av sin egen medicin!

Men som ett tips, för väldigt begränsad anvädningstid, högst en vecka, kan jag möjligtvis tänka mig stesolid (Valum). De är benzo och starkt beroende framkallande!

Blanda inte den med alkohol för du kan du dö!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
17 år 2 månader sedan #67037 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet medecin
Du Emil! Om du har missbruksproblem och abstinens efter något så ta då INTE benzo!

Ta då istället Theralen! Du kan över dagen ta cirka åtta stycken fem milligrams!

Det gör att du blir slö! Det gör att du kan sova, det är bra mot ångest och det är inte beroende framkallande! Du kan till kvällen för att sova om du inte har tagit några innan ta fyra, fem milligrams tabletter!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
17 år 2 månader sedan #67045 av Saari
Svar från Saari i ämnet medecin
Man brukar först pröva icke-bensopreparat som Lergigan, Atarax, Theralen, Esucos och så vidare. Annars finns många narkotikaklassade mediciner att "välja" mellan, men det kan vara ganska svårt att få utskrivet.
Mer
17 år 2 månader sedan #67065 av emil
Svar från emil i ämnet medecin
Jag bara undrade om det kommit ut någon ny typ av medeciner mot ångest.
Har prövat de mesta och det har alldrig hjälpt och för närvarande så går jag på abilify och akineton.
Mer
17 år 2 månader sedan #67095 av Mammas son
Svar från Mammas son i ämnet medecin
Det allra bästa (enligt mig) är en kombination av 25 mg Cisordinol/100 mg Nozinan och 2 mg Iktorivil. Ångesten försvinner helt.

Vill man bli av med ångest på längre sikt så är 30-60 mg Buspar om dagen hyfsat effektivt.

Saari,
Esucos är egentligen inget alternativ längre då det har slutat tillverkas och att Apoteket säljer ut dom få förpackningar som finns kvar. Ananrs är dom medicinerna du skriver väldigt milda. Funkar inte alls mot kraftig ångest.