Någon annan med erfarenhet av medicinminskning?

Mer
17 år 2 månader sedan #68804 av Mammas son
Geta,
Medicineringen håller min borderline under sådan kontroll att jag bara ibland mår väldigt dåligt. Och jag har väldiga problem med sömnen så att jag har mycket mediciner där förefaller sig vara naturligt i mitt fall.
Mer
17 år 2 månader sedan #68858 av Sylviaplath
Hoppas det går bra med era medicinsänkningar. Och hoppas det ska funka för dig också mammas son. Ber om ursäkt för diskusionen förut. Men du verkar ju rätt pigg iallafall, trots alla mediciner. Jag vågar knappt säga något, men många med borderline upplever sig blivit hjälpta med DBT. Dialektisk Beteende Terapi. Det är ju inget substitut till läkemedel, men ett bra komplement för vissa. Kanske inte i nuläget, men längre fram....? Lycka till iallafall.
Mer
17 år 2 månader sedan #68920 av klovis

Admin1 skrev: Min läkare tyckte att jag skulle sänka Risperdaldosen från 2 mg till 1 mg per dag. Det har pågått i drygt en vecka nu, men jag märker ärligt talat ingen större skillnad än så länge.


Jag tycker du verkar vara en så otroligt klok och stabil människa att jag absolut inte tror det är något problem för dig att minska dos. Jag är så oherhört tacksam för allt du gjort för alla människor på den här hemsidan att det inte finns ord.
Mer
17 år 2 månader sedan #68922 av innebandy
:rolleyes: jag har sen ett år tillbaka minskat på min cisordinol inj. först fick jag den varannan vecka sen var tredje märkte ingen skilnad .så de ändra till var fjärde vecka fortfarande ingen skilnad. men sen ca två månader sen har de även minskat dosen. och jag har börjat må sämre. från att bara höra röster ibland . så gör jag det dagligen . sen en vecka tillbaks. ibland flera gånger om dan. ska tala med min kontakt person i morgon om det.Sen har jag miskat på sobrilen från tre gånger om dan till bara en.kan nog sluta med den med.
åt även för något år sen lergigan . men den har jag slutat med helt.


för ännu fler år sen åt jag massor av medeciner, två olika neroleptika. hög dos antideprisiva. med mera.äter nu mera bara en låg dos av en mild antideprisiv.