Någon annan med erfarenhet av medicinminskning?

Mer
17 år 2 månader sedan #68626 av Geta
Jag pendlar mellan 1-2 mg Risperdal både upp och ner.
Under bättre perioder klarar jag mig på 1 mg.
Annars höjer jag till 2 mg.
En aning prepsykotisk måste man nog vara för att vara kreativ.
Mer
17 år 2 månader sedan #68650 av AmandaS
Jag åt två sorters antipsykotika förut och när jag tog bort den ena blev jag lite extra glad och fick mer energi plus lite humörsvängningar. Efter ett par veckor stabiliserades det men ett par månader senare blev jag paranoid och fick gå tillbaka till två mediciner. Gjorde dock ett nytt försök i höstas och sen dess har det gått bra, nu klarar jag mig med bara en sorts anitipsykotika. Vad jag ville ha sagt är att dina reaktioner på medicinsänkningen kan stabiliseras efter ett par veckor, så ge inte upp.
mvh amanda
Mer
17 år 2 månader sedan #68652 av Admin1
Min läkare tyckte att jag skulle sänka Risperdaldosen från 2 mg till 1 mg per dag. Det har pågått i drygt en vecka nu, men jag märker ärligt talat ingen större skillnad än så länge.
Mer
17 år 2 månader sedan #68653 av Mammas son
Jag hade ett läkarsamtal med min läkare från öppenvården och vi har kommit överens om att minska både Nozinan och Seroquel. Däremot så ska Stesolid ökas.

Nu kommer min medicinlista se ut så här:

Morgon kl 8:
* Efexor Depot 300 mg.
* Seroquel 300 mg.
* Nozinan 10 mg.
* Stesolid 10 mg.

Lunch kl 12:
* Nozinan 5 mg.

Eftermiddag kl 14:
* Stesolid 10 mg.

Middag kl 16:
* Nozinan 5 mg.

Kväll kl 20:
* Seroquel 400 mg.
* Zyprexa Velotab 10 mg.
* Propavan 25 mg.
* Nozinan 100 mg.
* Stesolid 10 mg.

Natt kl 23:
* Imovane 15 mg.
* Stilnoct 5 mg.
* Nozinan 5 mg.

Vid behov:
* Xanor 0,5-1 mg, max 2 ggr/dag.

Läkaren tror att jag kommer att bli piggare, och det kommer att underlätta att ta minska medicinerna på längre sikt.

Dom har tagit bort 80 mg Nozinan och 100 mg Seroquel. Jag tror att det kommer att gå bättre än väntat faktiskt. :)
Mer
17 år 2 månader sedan #68658 av Isa-Alise
Skönt att du får minska på medicinerna! Hoppas att du blir piggare och mår bättre nu...
Mer
17 år 2 månader sedan #68799 av Geta
Mammas son,

Det är en enorm medicinlista du har.
Kan det vara nödvändigt att vara så tungt medicinerad?