Abilify-dagbok

  • crump
  • Besökare
  • Besökare
19 år 5 månader sedan #5537 av crump
Svar från crump i ämnet illamående abilify
Såg i din dagbok att du spytt som attan - det låter inte bra. Min doktor och jag har diskuterat att jag skall byta till abilify, men jag har tvekat. Frågade om biverkningarna och där var just illamående och kräkningar med, men han sa att de går över efter en tids behandling och att om det blir för störande så kan man ta något mot illamåendet. Är det bättre för dig nu? Fortsätt med dagboken är du snäll så jag vet vad som väntar mig....
  • Solblomma
  • Besökare
  • Besökare
19 år 5 månader sedan #5542 av Solblomma
Svar från Solblomma i ämnet Abilify-dagbok
Jag ska också få Abilify nästa vecka. Så jag tycker det är jättefint att du för dagbok så att man kan veta vad som kan hända. Hoppas det där med kräkningarna går över för det lät inte roligt! Det ska ju vara en bra medicin annars!
Mer
19 år 5 månader sedan #5677 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Abilify-dagbok
Jag har också börjat med Abilify idag.
Jag blev lite skrämd när jag såg dagboken.
Jag å min sida skall om möjligt hålla er upplysta, om jag också råkar få några problem.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
19 år 5 månader sedan #5678 av Nicke
Svar från Nicke i ämnet Abilify-dagbok
Hej!

Jag har ätit Abilify (10 mg) i några veckor nu och har kommit på att om man drabbas av aptitproblem, är det bättre att ta den på kvällen än på dagen så att man känner sig hungrig på dagen.
Mer
19 år 5 månader sedan #5735 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Abilify-dagbok
Det är nu andra dagen på Abilify, har inte märkt någonting speciellt. Möjligtvis har jag sovit lite granna mer, men det kan vara en naturlig variation. Kanske att det har börjat bli lite lungnare i hjärnan också.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
19 år 5 månader sedan #5780 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Abilify-dagbok
Hej! jag är inne på dag tre nu, och har inte märkt några biverkningar idag överhuvudtaget. Å andra sidan har jag inte kunnat se några förbättringar heller.
Dessa borde komma, när jag sedan skall trappa ned succesivt på Trilafonet. Detta gör jag långsamt efter att nått full effekt på Abilifyn, detta når jag efter cirka en månad. Först därefter skall vi börja sätta ut övriga mediciner på mig.

Jag återkommer nu inte varje dag med rapporter om min medicin. Inte förrän jag har något väsentligt att säga.

Om det går som vi hoppas på, så kommer jag att höra av mig här, när jag börjar trappa ned på övrig medicin.

Vill bara säga det att läkaren varnat mig för att Abilifyn kan göra att jag åter börjar få många känslor som hålls nere utav övrig medicin, så jag måste inse att jag kan åka jojo i humöret.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum