Abilify-dagbok

Mer
19 år 5 månader sedan #5818 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Abilify-dagbok
Bra att du skriver om hur den verkar vara. Det är nog ganska många som funderar på att gå över till Abilify och då är sådana erfarenheter guld värda. Jag gissar att de stora positiva effekterna av Abilify kommer nog främst märkas när du trappar ner Trilafon.
Mer
19 år 5 månader sedan #6755 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Abilify-dagbok
Lågmält och tyst, men ändå med kraft vill jag säga, Gud välsingne Arvid Carlsson och min läkare.

Min läkare förberedde mig på att jag skulle få ökade känslor men han sade inte hur!

Jag har igår börjat trappa ned på Trilafonet, som jag fått i injektions form sedan 1980. Efter några dagar i den här veckan av nedsatt kondition, så har den kommit tillbaka, som om det aldrig varit.

Jag vill säga, släng Trilafon (Trilla ifrån) Släng Siqualone (Sick and alone) Släng sicordinol (Sitta som på nålar) och Alla Superhäxa eller var det
Sy pjäxa? Jag som är gammal gubbe känner mig som 14 år igen.
Håller denna medicinen vad den lovar, kommer jag aldrig att ta någon annan!

Abilify! Abilify! Abilify!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
19 år 5 månader sedan #6772 av Xanax
Svar från Xanax i ämnet Abilify-dagbok
Mig har den inte hjälp ett dugg. Nu, senaste veckan har jag, på egen hand, ätit 45 mg dagligen. Inte en enda verkning eller biverkning. Men hoppas den hjälper er andra. Nej, Haldol är det ända som hjälper mig.

/skrivet från Richard's nöd-/extra-konto...
  • solblomma
  • Besökare
  • Besökare
19 år 5 månader sedan #6773 av solblomma
Svar från solblomma i ämnet Abilify-dagbok
jag kommer aldrig gå tillbaka till min gamla medicin efter abilify. jag har slutat få dissacosiativa symtom, tvångstankarna är nästan helt borta, är inte orolig eller rädd längre. glaskupan är borta. och dewt bara efter nio dagar. känns som om jag kan göra vad jag vill nu. det dumma är att jag blivit så himla pigg. måste käka sömnmedicin på natten... och jagkänner mig inte arg längre. jobbigt för det är faktiskt skönt att kunna bli lite arg ibland. hmmm.... har dock lättare att känna in andra människor nu.... Dom finns faktiskt. Fattade inte det när jag var i glaskupa.
Mer
19 år 5 månader sedan #6793 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Abilify-dagbok

Xanax skrev: Mig har den inte hjälp ett dugg. Nu, senaste veckan har jag, på egen hand, ätit 45 mg dagligen. Inte en enda verkning eller biverkning. Men hoppas den hjälper er andra. Nej, Haldol är det ända som hjälper mig.


Har du prövat Risperdal? Det blockerar dopaminreceptorerna ganska starkt också, eftersom det ges i ungefär lika låga doser som Haldol.
Mer
19 år 5 månader sedan #6794 av Xanax
Svar från Xanax i ämnet Abilify-dagbok
Admin1,
Jo jag har provat Risperdal också, den hjälpe mig faktiskt också, men tyvärr blev jag ganska "zombie" av den. Dessutom gick jag upp i vikt också. Haldol har iaf. inte givit mig några biverkningar.

/skrivet från Richard's nöd-/extra-konto...