Vad är bäst mot fingervärk?

Mer
16 år 9 månader sedan #82416 av Nissegossen
Det finns en salva som förr kallades för kosalva. Den smörjde bönderna in på kornas spenar och de blev bra. Vad mera var att den salvan läkte alla sår på händerna som de fått utav att arbeta på att hålla på med sitt jobb.

De tog den själva och det uppstod en förfrågan och den finns nu på varenda BB för mödrarna som smörjer in brösten med dem.

Den finns alltså som hud och spensalva och det finns en version som fotsalva.

Jag kommer inte ihåg riktigt vad den heter, tror den heter Hellosan eller kanske det var ett annat namn men fråga på Apoteket! Nu är den då inte smärtstillande i sig, men har du fnasiga, såriga händer på höst och vinter rekommenderar jag hud och spensalvan!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
16 år 9 månader sedan #82417 av Nissegossen

Geta skrev: I en broschyr från apoteket står det att det kan hjälpa att lägga värme eller kyla på en smärtande led eller muskel.
En sådan där kudde med innehåll som det går att värma i micro skulle eventuellt vara till hjälp.
När jag jobbade inom arbetsterapi och träffade reumatiker så fick de träna i varm sand eller med en särskild deg.
Det är också viktigt med vila för kroppen och lederna.
Nu kanske du inte alls har problem med lederna utan att det bara är naturlig överansträngning.


Det finns handvärmare att köpa som utvecklar värme när man trycker på en knapp på dem, de blir varma så att man kan bli varm om händerna på vintern!

Nu är de då återanvändbara genom att man kokar dem i tio min i en kastrull på spisen. De har funnits i några år nu och finns tror jag på typ Naturkompaniet!

De är väldigt bra att använda sägs det, men jag har ingen själv för att de är något dyra. Men är du frusen om vintern och behöver tina händerna så de ju bra att ha när man frisksportar och åker skidor!

Dvs säga att om man har varit stilla ett tag och det är skitväder, så är det bra för överlevnaden att kunna få händer och fingrar att fungera!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
16 år 9 månader sedan #82959 av Isa-Alise
Är det bättre med händerna nu?
Mer
16 år 9 månader sedan #84137 av aspie

Isa-Alise skrev: Är det bättre med händerna nu?

Ja, det har blivit bättre. Tack för alla svaren!

Vid nästa flyttning kommer jag att använda tjocka lederhandskar och likadana stöd som tyngdlyftare har.
Mer
16 år 9 månader sedan #84191 av Admin1
Menar du ett sådant där brett bälte, som stöd? Hade du verkligen så tunga saker att bära?
Mer
16 år 7 månader sedan #91557 av aspie

Admin1 skrev: Menar du ett sådant där brett bälte, som stöd? Hade du verkligen så tunga saker att bära?

Jag menade närmast handstöd eftersom man brukar få sjuka handlovar och fingrar då man bår saker. Man märker det först efter arbetet. Böcker är faktiskt ganska tunga och dem har jag mycket av.