En del livsviktig info om värktabletter !

Mer
16 år 7 månader sedan #91990 av micke sd
Värktabletten kan bli livsfarlig !

Även receptfria värktabletter kan orsaka allvarliga skador på kroppen, bl.a svåra leverskador. 1000 personer dog pga. dextropropoxifen under de 5 år man studerade effekterna av smärtstillande medel som innehåller det verksamma ämnet dextropropoxifen, (receptbelagda mediciner).

Värktabletter med paracetamol, (receptfria), kan vid överdosering orsaka leverskada pga. förgiftning, samt även detsamma vid alkoholintag i kombination med medicinen, även om man ej överdoserar.

Smärtstillande med dextropropoxifen kan i kombination med med alkohol, lugnande medel eller sömnmedel leda till allvarliga skador eller döden. Det kan räcka med enda öl då så kan man råka ut för andningsstillestånd och avlida.

Värktabletter med acetylsalicylsyra ökar risken för blödning i mag-tarmkanalen. Dessutom förlängs blödningens längd under 4-7 dagar, även efter enstaka dos. Om man behandlas med läkemedel som minskar blodets förmåga att levra sig eller har allergi, speciellt astma, bör man rådgöra med sin läkare. Ge inte acetylsalicylsyra till barn under 18 år.

Smärtstillande med kodein kan vid konsumtion i stora mängder leda till njur och leverskador, speciellt om kombinationspreparat med paracetamol används där dosen av paracetamol kan bli giftig.

Några råd:

Drick inte alkohol när du äter värktabletter.

Om du också äter annan medicin - berätta för din läkare så du undviker överdosering.

Överdosera aldrig.

Följ anvisningarna på paketet och tala med din läkare om du behöver äta smärtstillande under längre tid.

Håll medicinerna borta från barn och ungdom.

Skillnaden mellan verksam dos och överdos kan vara liten.

Jag misstänker att de flesta skolmedicinska värktabletter skadar generna samt även cellerna i övrigt i kroppen vilket troligen leder till försämrat allmäntillstånd i kroppen samt ökad risk för sjukdomar och krämpor. Jag vill även tillägga att det finns naturlig smärtlindring i form av naturmedel hos välsorterade hälsokostaffärer.

Lite information om värktabletter.

Ha de !

/micke
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
16 år 7 månader sedan #91992 av Jocke
Men Micke, rena rama instruktionsboken. Det viktigaste att poängtera att alkohol inte kan kombineras med smärtmedicin med undantag för ipren i rätt dos. Men annars låt bli!

Vars är världen på väg?
  • Atlantic Campaign
  • Besökare
  • Besökare
16 år 7 månader sedan #92028 av Atlantic Campaign
Svar från Atlantic Campaign i ämnet En del livsviktig info om värktabletter !
Jag vet, jag har läst allt redan.Hellre lite smärta än äta värktabletter....
Mer
16 år 7 månader sedan #92034 av micke sd
Med skolmedicinska värktabletter menas de smärtstillande mediciner som används inom skolmedicinen, alltså i den traditionella sjukvården, till skillnad mot naturmedel som vanligtvis mest används vid s.k. alternativa behandlingsmetoder. För övrigt vill jag också tillägga att du PSR har helt rätt att man bör undvika att använda apoteksmediciner såvida det inte är absolut nödvändigt pga. att så gott som alla mediciner har allvarliga biverkningar, många orsakar bl.a. övervikt och förgiftar kroppen i mindre eller högre grad samt att de allra flesta mediciner inte borde få kallas [i:19manz16]läkemedel[/i:19manz16] pga. att de har ingen som helst botande verkan utan verkar endast symtomdämpande.
Mer
16 år 7 månader sedan #92040 av micke sd
Svar från micke sd i ämnet detox
Tips om detox, (vilket betyder avgiftning).

Kolla in fil.dr. i immunologi, Sanna Ehdins hemsida. Hon har sadlat om till hälsovägledare och är en av Sveriges främste hälsoförespråkare.

<!-- w --> www.ehdin.com <!-- w -->

Använd sökordet avgiftning i sökrutan på hemsidan.

/micke
  • Mammas son/Oinloggad
  • Besökare
  • Besökare
16 år 7 månader sedan #92055 av Mammas son/Oinloggad
Svar från Mammas son/Oinloggad i ämnet En del livsviktig info om värktabletter !
Sanna Edin :lol:

Hahahaha.

Hon är Sveriges skämt. Hon propagerar för leverrening, genom att dricka olja, epsomsalt och grapefruktjuice.

Alla någorlunda vettiga människor förstår att gallstenar inte är några mjuka gröna klumpar. Och gröna klumpar förresten? Jag har aldrig sett någon grön gallsten.

Förut så tänkte jag att det var en någorlunda vettig människa, fast nu hyser jag ingen som helst respekt mot henne längre.

Jag gillar detoxkurer. Det ger en bra fasta och sådant. Men vad finns att rensa bort? Och om det var så himla farligt att ha sådant i sig så skulle säkert läkare också propagera för detoxliknande saker. Kan hon ens säga vad det finns att rensa bort? Något som bara förekommer inom alternativmedicinen.

Leverrening och diverse strunt fungerar bara om man tror på det själv.

Gaaaah.

:rolleyes: :evil: .?