hej

Mer
19 år 5 månader sedan #6456 av sussi14
hej skapades av sussi14
har 25mg nozinan till natten men kan ändå inte sova,,är dosen för låg?
har även imolvane..tar zoloft och risperdal på morgonen.
Mer
19 år 5 månader sedan #6457 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet hej
Jag tittade i FASS och där är dosen 5-25 mg Nozinan vid sömnstörningar. Det verkar vara normaldos du har tycker jag.

Konstigt att du får Risperdal på morgonen. De flesta tar den på kvällen. Risperdal kan man också bli trött av särskilt första veckan.

Min egen erfarenhet var att när jag var nyinsjuknad, väldigt psykotiskt och uppvarvad hjälpte inte vanliga sömnmedel så bra t.ex Rohypnol. Däremot fick jag effekt av Nozinan när jag prövade vid ett tillfälle. Vet dock ej vilken dos det var för det var flytande.

Jag har för mig att jag läst att om man har väldiga sömnproblem kan det vara ett tecken på att antipsykotikadosen är för låg. Mitt råd är dock att du frågar läkaren om det går att ta Risperdal på kvällen istället för på morgonen.

Och förresten Nozinan är inte snabbverkande. Det kan ta 1,5 timme att somna in av det.
Mer
19 år 5 månader sedan #6458 av silverseven
Svar från silverseven i ämnet hej
Hej !
Vi några tillfällen har jag fått 100mg nozinan i flytande form, men då sov jag länge och var påverkad ännu längre.

Hursom helst sova är något som är jätteviktigt för de flesta av oss så om du ej kan sova tycker jag att du ska rådgöra med din läkare.

När jag inte kan sova, blir jag snabbt psykiskt sämre! Lycka till med sömnen och allt annat
/S
Mer
19 år 5 månader sedan #6477 av erco
Svar från erco i ämnet hej

silverseven skrev: Hej !
Vi några tillfällen har jag fått 100mg nozinan i flytande form, men då sov jag länge och var påverkad ännu längre.

Hursom helst sova är något som är jätteviktigt för de flesta av oss så om du ej kan sova tycker jag att du ska rådgöra med din läkare.

När jag inte kan sova, blir jag snabbt psykiskt sämre! Lycka till med sömnen och allt annat
/S

När jag var på sjukhus första gången fick jag 300mg hibernal och 225mg nozinan 2 mg xanor och 1,5 ml theralen kl 12 var det 225 mg nozinan 2 mg xanor och theralen kl 4 var det theralen och nya 300mg hibernal och 2 mg xanor kl 20 xanor theralen och 300mg nozinan. Så höll det på i en månad tills jag fick en ny läkare. Jag sov ju för hjämnan.
Mer
19 år 5 månader sedan #6505 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet hej
Ganska stora doser Nozinan och Hibernal du fick, Jag har omvandlat det till Haldol
1 mg Haldol motsvarar 50 mg Hibernal eller Nozinan) och kom fram till att det motsvarade 27 mg Haldol per dag. Idag anses att 2-4 mg Haldol räcker oftast.
Mer
19 år 5 månader sedan #6509 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet hej
Hade en gång haldol i flytande form. Det var bruna 25 ml flaskor, med pipett.
Jag skulle ha 5 flaskor om dagen!

Det är enda gången rösterna hållit sig borta så länge som 14 dagar.
De sade när de kom tillbaka;
Hej! Nu har du haft din semester.

Jag är ordentligt luttrad vad det gäller att läkare skriver ut neuroleptika till mig.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum