Risker med Haldol?

Mer
19 år 5 månader sedan #6681 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Risker med Haldol?
Fråga erco? Menar du att du försökt överdosera Akineton, och rekomenderar det inte(Det gör inte jag heller) eller menar du att Akineton i sig inte är att rekomendera?

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
19 år 5 månader sedan #6690 av Xanax
Svar från Xanax i ämnet Risker med Haldol?
Haldol är den medicin som hjälpt mig bäst. Det är den enda som tar bort min paranoia. Har provat Zyprexa, Risperdal, Zeldox & Abilify utan något som helst resultat.

Har heller inte haft en enda biverkning av Haldol, trots att jag, på egen hand, tagit upp till 8 mg dagligen. Normalt brukar 4 mg hjälpa mig. Blir inte ens minsta lilla trött av det. Tyvärr verkar den dåligt som behovsmedicin (som jag behöver), eftersom det tar några timmar innan den verkar.

Men det är naturligtvis individuellt hur man reagerar på medicinerna.

/skrivet från Richard's nöd-/extra-konto...
Mer
19 år 5 månader sedan #6852 av bara_på_låtsas
Svar från bara_på_låtsas i ämnet Risker med Haldol?
vilken medicin ger då minst biverkningar, vilken ska jag prata med läkaren om? Alla mediciner av den här sorten verkar ju ha åtminstone en svår biverkning....ska man kanske låta bli sånt helt? Kanske är bättre utan?
Mer
19 år 5 månader sedan #6860 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Risker med Haldol?

Nissegossen skrev: Fråga erco? Menar du att du försökt överdosera Akineton, och rekomenderar det inte(Det gör inte jag heller) eller menar du att Akineton i sig inte är att rekomendera?


De flesta anser nog idag att Akineton och liknande preparat skall undvikas. De kan framkalla minnesstörningar. Genom att sänka dosen eller byta preparat kan idag akatisi eller myrkrypningar oftast undvikas. Väldigt få får liknande medel idag. Förr fick nästan varje person det, men då användes för höga doser av gamla antipsykotika.

bara_på_låtsas

Av de nya preparaten tycker jag att Seroquel verkar bäst att pröva i förstahand.
Inga hormonella effekter och väldigt liten risk för rörelsestörningar. Nackdelen är att man kan bli trött av det.
Mer
19 år 5 månader sedan #6863 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Risker med Haldol?
Hej Admin! Tack för din förmåga att alltid kunna ge svar på så många frågor!
Du gör ett mycket bra arbete här på sajten!

Jag har stått på Akineton sedan (1974) och meningen är, att nu när jag tar Abilify skall trappa ned på övrig medin.

Men jag vet med mig att om jag sätter ut Akinetonet, så medför det ökad agressivitet. En form av abstinens. Så jag får vara försiktig.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum