Clozapin

Mer
16 år 5 månader sedan #98540 av mopa
Clozapin skapades av mopa
Efter att ha läst larmrapporter om clozapin, bla att den kan orsaka hjärtmuskelinflamation (heter det så), så undrar jag hur vanlit/ovanlit är detta. Vilka symtom får man?
Tar leponex sen ett antal år tillbaks, o den funkar ganska bra, hör forfarande röster, o är paranoid, men det funkar ändå.
Men jag blir ju lite orolig när man läser att folk t.om dött av clozapin.
Mer
16 år 5 månader sedan #98548 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Clozapin
Synd med biverkningarna, för Leponex är en kanonmedicin. Logiskt sett måste det vara därför som den inte sopat banan med alla andra mediciner.
Mer
16 år 5 månader sedan #99273 av adrokylus
Svar från adrokylus i ämnet Clozapin
Blir man inte grymt trött av Clozapin?
Har en tjejkompis som äter det och hon är alltid trött.
Mer
16 år 5 månader sedan #99408 av mopa
Svar från mopa i ämnet Clozapin
Jo, jag blir jobbit trött av clozapin. Sover en stund på dagen oxå, för att orka med.
Mer
16 år 5 månader sedan #99409 av Mysterio
Svar från Mysterio i ämnet Clozapin
Jag gick från 12-16 timmars sömn per dygn ner till 6-8 timmar efter jag slutade med Clozapin. Tala om skillnad i livskvalite.

Enligt mig förvandlas man mer eller mindre till ett vårdpaket med Clozapin/Leponex.
Mer
16 år 5 månader sedan #99412 av Mysterio
Svar från Mysterio i ämnet Clozapin

mopa skrev: Efter att ha läst larmrapporter om clozapin, bla att den kan orsaka hjärtmuskelinflamation (heter det så), så undrar jag hur vanlit/ovanlit är detta. Vilka symtom får man?
Tar leponex sen ett antal år tillbaks, o den funkar ganska bra, hör forfarande röster, o är paranoid, men det funkar ändå.
Men jag blir ju lite orolig när man läser att folk t.om dött av clozapin.


Du tänkte på den här länken misstänker jag.

www.aftonbladet.se/nyheter/article62538.ab