Viska läger i Skåne!

Mer
11 år 11 månader sedan #489447 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Viska läger i Skåne!
www.brevweb.com/ Denna ligger nu på mina bokmärken, så bra att du delar med dig.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
11 år 11 månader sedan #489449 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Viska läger i Skåne!

maria-w skrev: Jag är oxå en sån som inte kan prata :)

Tro mig det går över med åldern! Jag har aldrig hört frispråkigare människor än gamla frälsningssoldater...

När jag var ung, så var jag med i Jesu vänner i Domkyrkoförsamlingen i Göteborg och vi hade ett tillhåll i församlingshemmet under takåsen på vinden och de som var där sade om mig; "Vi är glada för att få höra din röst" Så tro mig att jag både en och flera ggr vänt på orden innan jag då svarade dem, på vad jag hade att säga. Tydligen gav resultatet det att det lilla jag sade, var fullt tillräckligt.

På den tiden hade jag tunghäfta.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
11 år 11 månader sedan #489451 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Viska läger i Skåne!
Jag känner då att jag är tvungen att vara tyst i sällskap, men kan inte njuta av tillfället, utan får försöka tota ihop enstaka ord hit och dit. Så det är tyvärr omöjligt för mig, att leta mig djupt in i skåne land. Vi norrlänningar har svårt med den skånska dialekten och tvärtom!

Vars är världen på väg?
Mer
11 år 11 månader sedan #489456 av CountZer0
Svar från CountZer0 i ämnet Viska läger i Skåne!
Men, Jocke!: Malin säger ju att ALLA är välkomna; hur dom är är!!! Vi kan sitta och vara tysta
tillsamans, och grilla korv!!! :D
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
11 år 11 månader sedan #489465 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Viska läger i Skåne!
Nä, har problem redan här i den östliga delen av Norrland, med att höra. T. ex höra på flygplatser från högtalarna, det kunde jag för ca 25 år sedan, men troligen knappast nu? Och jag skriver bättre, än hur jag uppför mig i tystnadens sfär Precis som, Nisse.

Vars är världen på väg?
Mer
11 år 11 månader sedan #489468 av maria-w
Svar från maria-w i ämnet Viska läger i Skåne!

Nissegossen skrev:

maria-w skrev: Jag är oxå en sån som inte kan prata :)

Tro mig det går över med åldern! Jag har aldrig hört frispråkigare människor än gamla frälsningssoldater...

När jag var ung, så var jag med i Jesu vänner i Domkyrkoförsamlingen i Göteborg och vi hade ett tillhåll i församlingshemmet under takåsen på vinden och de som var där sade om mig; "Vi är glada för att få höra din röst" Så tro mig att jag både en och flera ggr vänt på orden innan jag då svarade dem, på vad jag hade att säga. Tydligen gav resultatet det att det lilla jag sade, var fullt tillräckligt.

På den tiden hade jag tunghäfta.

Tack nisse :) nu fick jag lite hopp. Då kanske det lossnar för mig oxå så småningom.