Ang rensning av forumet

Mer
17 år 6 månader sedan #52383 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Ang rensning av forumet
Det finns gott om utrymme för Viska på webbhotellet 1000 MB och det är inte där problemet sitter. Det som begränsar är backupmöjligheterna som verkar ligga på 175 MB cirka. Forumpostningarna ligger på 171 MB nu, så något måste göras åt problemet. Jag har pratat med webbhotellet om det, men de verkar inte kunna lösa backupproblemet. Det går heller inte att flytta postningarna till något annat ställe tyvärr.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
17 år 6 månader sedan #52387 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Ang rensning av forumet
Jag undrar om det inte finns spam-program? Jag tror alla forum nog måste rensa i arkivet, kanske du kan införa tre års livslängd på postningarna, för du måste väl ha back-up på informationen vad gäller mail-adresserna och dylikt?

Vars är världen på väg?
Mer
17 år 6 månader sedan #52393 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Ang rensning av forumet
Jag tror att det kan vara bra att sortera lite grann i forumet och alla inlägg behöver nog inte sparas utan det räcker nog med majoriteten och de viktigaste. Databasen blir ju annars orimligt stor tillslut. Jag tror att kanske 15-20 % av de gamla inläggen kommer att tas bort efter hand.
  • Axons
  • Besökare
  • Besökare
17 år 6 månader sedan #53007 av Axons
Svar från Axons i ämnet Ang rensning av forumet
Kan du inte ladda hem databasen till din egen dator en gång per dag?
Det blir i och för sig en del arbete, men det kan det ju vara värt.
175MB kan ju ta tid också om man har en långsam uppkoppling.
Mer
17 år 6 månader sedan #53069 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Ang rensning av forumet
Jag laddar hem databasen redan varje dag till min dator och den är nu på 173 MB. Jag har alltid gjort så. Problemet är själva backupprocessen, som är begränsad till 120 sekunder på webbhotellet. Det räcker bara för en backup på en databas på 175 MB cirka. Därför måste databasen minskas eftersom den växer litet varje dag och gör jag ingenting blir backupen tillslut ofullständig och värdelös.
  • Axons
  • Besökare
  • Besökare
17 år 6 månader sedan #53086 av Axons
Svar från Axons i ämnet Ang rensning av forumet
Jag hittade ett program på nätet som kanske kan hjälpa.
www.mysqldumper.de/en/