Vår Älskade Geta del 4

Mer
3 år 1 månad sedan #1326324 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet Vår Älskade Geta del 4
Heja Geta! Stå på som du brukar göra. Du är bäst.
Mer
3 år 1 månad sedan #1326343 av zoegas
Svar från zoegas i ämnet Vår Älskade Geta del 4
Heta Geta !


Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Mer
3 år 1 månad sedan #1326347 av Geta
Svar från Geta i ämnet Vår Älskade Geta del 4
Ni skulle se mig i min pandemifrisyr!
Mer
3 år 1 månad sedan #1326348 av Vittrad
Svar från Vittrad i ämnet Vår Älskade Geta del 4
Jag vill vara din, ska du veta.
Bara vara din, kära Geta! 
Står här vid din dörr, kär som aldrig förr
Men vågar inte ringa
Pulsarna de bränner så heta
Känner du som jag, kära Geta?
Blickarna du gav, gav du dem som svar
Eller ej? 
Mer
3 år 1 månad sedan #1326350 av Nissegossen

martina skrev: Geta, vad betyder: gå rakt genom ångesten?
 

Hon har fått det från mig. Jag utmanade ångesten jag vägrade komprommissa med den. I princip satte jag mig på ena vågskålen resten av tillvaron i andra och sade gör vad ni hotar med.

Den natten var en natt med så svår ångest att jag inte känt värre. Ingenting hände ångesten förmådde inget utanför mig, inget hände, inte en lugnande tablett ingenting, men ångesten hade ljugit den fanns enbart inom mig och det gick lättare och lättare att stå emot. Jag har ingen ångest idag, om man inte räknar dit den PTSD jag har som kan uppträda i insomningsögonblicket med att jag vaknar abrupt sätter mig upp med bultande hjärta då det är återupplevda ögonblick då jag de gångerna varit så nära döden att det varit ett ögonblick ifrån.

Det är att gå rakt igenom och syna ångesten förmodligen skulle du uppleva samma själv. I början av denna berättelse har jag skrivit om det. www.viska.se/kunena/dikter/896-den-jag-lose?start=0   Andra delen på texten tog en präst upp i Domkyrkan i Göteborg på en tema Gudstjänst om psykisk hälsa och efter bad han alla att ta ett värmeljus och tända ett för var och en vi känt som då inte var med oss som vi känt.

Altartrappan blev full av värmeljus. Det var inte jag som visade min text för honom en psykolog på sjukhuskyrkan lät honom läsa texten, han ville ha slutet för det andades positivitet. Hon gav honom tillålse utan att fråga mig först. Men jag var med i kyrkan.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
3 år 1 månad sedan #1326358 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Vår Älskade Geta del 4
Geta är en stöttepelare på Viska. Heja Dig!