Fråga om psykiatrin

Mer
19 år 3 månader sedan #8352 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Fråga om psykiatrin
Jag vill förtydliga varför det var bättre på mentalsjukhusen förr t.ex. med fritidsaktiviteter och sysselsättning. Det beror på att personalen såg hela tiden hur patienterna levde - om de var sysslolösa så märkte man det och försökte göra något åt det.

När folk idag lever i egna lägenheter märker inte personalen på samma sätt om patienten är sysslolös och understimulerad och därför görs ingenting åt det. Om kontakten i öppenvård var bättre så skulle vården lättare kunna märka behov som patienterna har. Problemet idag är dålig kontakt och/eller att personalen inte försöker att tillgodose de behov som finns hos många
Mer
19 år 3 månader sedan #8354 av tryskey
Svar från tryskey i ämnet Fråga om psykiatrin
sällar mig till Admin1:s inlägg här.
Mer
19 år 3 månader sedan #8355 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Fråga om psykiatrin
Jag säger som du Tryskey, att jag sällar mig till Admins inlägg. Fast jag måste nog säga till dig att det var nog inte ect behandling som menades utan etc.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
19 år 3 månader sedan #8356 av tryskey
Svar från tryskey i ämnet Fråga om psykiatrin

Nissegossen skrev: Fast jag måste nog säga till dig att det var nog inte ect behandling som menades utan etc.


*hehe* japp! du har rätt igen...
...eller kanske inte...
..vem vet vad jag menar....

*moahahahaha*
Mer
19 år 3 månader sedan #8359 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Fråga om psykiatrin
Tryskey! Vem vet, inte du inte jag.....
Kanske vårt möte på webben aldrig hänt.
Eller så var det bestämt långt innan vi fötts....

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
19 år 3 månader sedan #8596 av Moonlight
Svar från Moonlight i ämnet Fråga om psykiatrin
Jag tycker dagens psykiatri är skit helt enkelt. Iallafall tycker jag så nu :cry:
Jag har ännu inte hittat en läkare som brytt sig, så nu har jag ingen läkare ingen psykolog. Jag får gå och rehabilitera mig själv...............