psykiatrin är ett brott mot mänskligheten

Mer
15 år 10 månader sedan #133396 av psychiatricdrugsmachtfrei
det borde vara straffbart att fängsla människor och trycka i dem medicin och sånt de sysslar med. det är ju helt sjukt att vårda människor mot deras vilja. sen får man betala för att bli plågad 80 kronor om dagen. nästa gång ska jag fan ge igen med samma medicin. våld alltså.
Mer
15 år 10 månader sedan #133423 av Admin1
Det är ungefär 50 % här, som har fått tvångsvård, så det är ganska vanligt. Många är negativa till tvångsvård, men kan ibland se positiva saker i den, som att de kanske inte hade levat utan den. Det är bara ett par personer här som har samma uppfattning, som du har och Niklas är väl den mest kände.

Mitt råd är att du försöker att via sjukhuskyrkan få en samtalskontakt utanför vården, så att du kan komma vidare. Jag avråder från våld för då blir de bara övertygade om att din tidigare tvångsvård var rätt.
  • Niklas.
  • Besökare
  • Besökare
15 år 10 månader sedan #133936 av Niklas.
Svar från Niklas. i ämnet psykiatrin är ett brott mot mänskligheten

psychiatricdrugsmachtfrei skrev: det borde vara straffbart att fängsla människor och trycka i dem medicin och sånt de sysslar med. det är ju helt sjukt att vårda människor mot deras vilja. sen får man betala för att bli plågad 80 kronor om dagen. nästa gång ska jag fan ge igen med samma medicin. våld alltså.


Kort sagt: Som FYSISK SAK finns inte schizofreni men det är inte det värsta. Ingen ska bli dömd enligt godtycke, står det i mänskliga rättigheterna som inte finns för du betraktas vara ett djur i sanna socialnazistisk anda. Ordet "schizofreni" har en vetenskaplig klang som ger trovärdighet till den som använder det, tro dom inte.
  • sebastian!
  • Besökare
  • Besökare
15 år 10 månader sedan #133972 av sebastian!
Svar från sebastian! i ämnet psykiatrin är ett brott mot mänskligheten
Eftersom man kan bli inlagd under tvångsvård utan att man får möjlighet att samtala med en tredje part - en läkare - som inte läst ens journal, är psykiatrin extremt godtycklig. Jag har inte begått något brott, men likväl är jag inlagd mot min vilja.
  • sebastian!
  • Besökare
  • Besökare
15 år 10 månader sedan #133974 av sebastian!
Svar från sebastian! i ämnet psykiatrin är ett brott mot mänskligheten

Niklas. skrev: Kort sagt: Som FYSISK SAK finns inte schizofreni men det är inte det värsta. Ingen ska bli dömd enligt godtycke, står det i mänskliga rättigheterna som inte finns för du betraktas vara ett djur i sanna socialnazistisk anda. Ordet "schizofreni" har en vetenskaplig klang som ger trovärdighet till den som använder det, tro dom inte.


"Individual freedom of belief, speech, association, freedom of press, right to hold assembly."
  • Ready.
  • Besökare
  • Besökare
15 år 10 månader sedan #133983 av Ready.
Svar från Ready. i ämnet psykiatrin är ett brott mot mänskligheten

Niklas. skrev:

psychiatricdrugsmachtfrei skrev: det borde vara straffbart att fängsla människor och trycka i dem medicin och sånt de sysslar med. det är ju helt sjukt att vårda människor mot deras vilja. sen får man betala för att bli plågad 80 kronor om dagen. nästa gång ska jag fan ge igen med samma medicin. våld alltså.


Kort sagt: Som FYSISK SAK finns inte schizofreni men det är inte det värsta. Ingen ska bli dömd enligt godtycke, står det i mänskliga rättigheterna som inte finns för du betraktas vara ett djur i sanna socialnazistisk anda. Ordet "schizofreni" har en vetenskaplig klang som ger trovärdighet till den som använder det, tro dom inte.


Jag är numera min egen läkare och jag får i stort sett den medicin jag ber om, läkarna är nöjda om patienten tar sin medicin.