psykiatrin är ett brott mot mänskligheten

  • aivo
  • Besökare
  • Besökare
15 år 10 månader sedan #133984 av aivo

Ready. skrev: Jag är numera min egen läkare och jag får i stort sett den medicin jag ber om, läkarna är nöjda om patienten tar sin medicin.


Exakt samma här, min överläkare va riktigt dålig och kände inte till mediciner som Abilify och Lamictal
Mer
15 år 10 månader sedan #134034 av Admin1
Egentligen borde de vara lyhörda för önskemål, eftersom annars är nog risken större att man slutar att ta medicinen. Alla antipsykotika ger ungefär likvärdig effekt utom Leponex, Risperdal, Zyprexa och Trilafon, som ger litet starkare effekt. Det finns läkare, som inte gillar att skriva ut helt nya preparat, eftersom de är rädda för okända och allvarliga biverkningar. Nya preparat kan också vara dyra.
  • Niklas.
  • Besökare
  • Besökare
15 år 10 månader sedan #134716 av Niklas.
Svar från Niklas. i ämnet psykiatrin är ett brott mot mänskligheten

Admin1 skrev: Egentligen borde de vara lyhörda för önskemål, eftersom annars är nog risken större att man slutar att ta medicinen. Alla antipsykotika ger ungefär likvärdig effekt utom Leponex, Risperdal, Zyprexa och Trilafon, som ger litet starkare effekt. Det finns läkare, som inte gillar att skriva ut helt nya preparat, eftersom de är rädda för okända och allvarliga biverkningar. Nya preparat kan också vara dyra.


"Lyhörda för önskemål?" HAHAHA I avdelningen på sjuhuset slutade dom lyssna på önskemål helt officiellt. Från början tog dom upp önskamål på morgonen men skiter i det när man har rätt i sak. Rätt snabbt så fick man inte lämna önskamål alls. Ett önskamål alla patienter i avdelningen ställde sig bakom var gardiner eller jalusier i behandlingsrummet på S:t Göran så att man slipper ha insynen från en hel fotbollsplan när man ska tvingas strippa. Men nej, detta vore ju rimligt. Bara lyda = straffläger.