Kan droger framhäva schizofreni?

Mer
19 år 2 månader sedan #8846 av bara_på_låtsas
flugsvamp har jag tagit och överlevt många gånger, samma med opium. Men just cannabis är inte så falrigt....det är så överdramatiskt. "du kommer dlö för du röker hasch, och gör man det så slutar man som en heroinist på plattan som suger av gamla gubbar fölr att få tag i pengar till knark!" Det är inte sant. Jag är inte heroinist. Jag är inte på plattan. Jag suger inte av gamla gubbar. Det gör ingen jag känner heller, trots att dom rökt cannabis i många år, inte har dom psykos heller för den delen....jag talar hellre utifrån egen erfarenhet än från nån jävla faktabok som är full av myter.
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
19 år 2 månader sedan #8847 av
Svar från i ämnet Kan droger framhäva schizofreni?
bara_på-låtsas 22:07,

suck. så fel du har. rätt från dina erfarenheter, helt fel ur någon annans, min tex.
men klockan är fan fett för mkt för att jag ska ge mig in i att berätta nu. en annan dag kan ajg upplysa dig vad som snälla cannabis kan göra för jävelskap med utsatt psyke.
Mer
19 år 2 månader sedan #8858 av Admin1
Man kan få psykotiska besvär av droger, men de brukar avklinga inom 6 månader. Din bror verkar ha varit utan antipsykotika i 2 år och 7 månader. Det har pratats om att antipsykotika kan ge ökad känslighet för dopamin i hjärnan, vilket skulle resultera i en förhöjd risk för återfall i psykos när man avslutar medicineringen. Jag tror inte att en sån effekt sitter i längre än 2 år.

Du beskriver inte vad han har för problem idag, bara att han inte är återställd. Jag tror det är svårt att hitta något hem för avgiftning efter en behandling som är avslutad för drygt 2 år sedan. Jag har i alla fall inte hört talas om det. Det som finns är behandlingshem av olika slag, men där sker nog behandling med antipsykotika och det är nog inte så lätt att hamna på sådana hem heller, eftersom behandlingen kostar ju kommunerna en hel del.
  • pallekula
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
19 år 2 månader sedan #8867 av pallekula
Svar från pallekula i ämnet Kan droger framhäva schizofreni?
tyvärr så kan jag med säga att hash(thc överhuvudtaget) ger mer bi effekter än nånsin, det är verkligen inkörsporten till tyngre droger, till ett pundigare leverne osv.. Men det är inte så lätt att bevisa, i siffror osv.. Mitt råd är att undvika hash, cannabis och allt vad det heter, så slipper du fundera livet ut om det är pga drogerna det är du har valt fel grejjer tex.. Lyssna inte på thc tomtarna, skit i allt vad statistik gäller och håll dig till det läkarna ger dig, helst inte det ens, men då har iaf någon annan än dig koll på vad du tar. för när du r fast, vet du inte om det själv. .Från en som tror att saker kan bli bättre

SKIT I DROGER!!
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
19 år 2 månader sedan #8873 av
Svar från i ämnet Kan droger framhäva schizofreni?
läkemedel ÄR droger. Har man anlag för att bli missbrukare eller blir medicinerad benso och dylikt. Hamnar man i helvetet också. I alla fall om man vill sluta. Cannabis vet jag inget om, men tycker man ska vara mer
aktsam över alkohol och den statistiken. Oavsett vilken drog som erbjuds elle finns tillgänglig kommer folk att missbruka. och vill man ta riskerna får man det. Men är man sjuk ska man tänka om. Ävenom det är svårt just då.det blir värre i slut ändan.
Jag är hellre beronde av något "nyttigare" än droger.
Mat ,spel beronde är inte nyttigt om det går ut över ens kropp och ekonomi. Allt som är dåligt- Ska man hålla sig borta från. Men nu vet vi ju att det inte är så det funkar.alla går inte till kyrkan på söndag och bara äter godis på lördagar. (el ber fem gr om dan eller tja..vad man nu gör)
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
19 år 2 månader sedan #8874 av
Svar från i ämnet Kan droger framhäva schizofreni?
allt är farligt i stora mängder....du kan bli socker förgiftad och arsenik förgiftad..skillnaden är at tdu måste ta en liten mängd arsenik och en stor mängd socker..mjöl ect..